3x Philips FX551A
dat de radio,s meer spec gemaakt zijn voor moderner
gebruik Men kon er ook 78 t op afspelen .. .
en de tijd ging ook vooruit zo werd er gedacht ook
Maar daarom vind ik een buizen koffer ook wel
prettig voor het oude werk afspelen en voldoet ook goed
zo heb ik dat ph koffertje zo als jij ook gebruikt
met de spieker tegen de wand op .. dat gaat goed
probeer maar eens er zit daar voor ook een galm sluif in de dexel
daar is ook de leeren band voor maar ik heb een tyrap gebruikt met haak in de muur,
de band moet wel goed vast zitten als de dexel valt van de wand dan krijgt men schade
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mvg.
Bert
op hun retour om vervangen te worden door vinyl platen. Natuurlijk hield Philips
nog rekening met het feit dat mensen in die tijd nog hun 'ouderwetse en achterhaalde'
78 toeren platen wilden afspelen (inderdaad met een 78 toeren correctie meestal d.m.v.
een voorkeuze-knop) maar de toekomstgerichtheid was de vinylplaten en daar ging het in
hoofdzaak in de ontwikkelingen zeker om in de tweede helft van de jaren vijftig (en uiteraard later).
Of de OTL radio's en installaties dan nog wel zo geschikt waren voor de 78 toeren platen om weer
te geven, is dan eigenlijk al niet meer zo heel erg van belang. Net zoals veel mensen in de jaren
negentig hun vinylplaten weg deden omdat de ''ceedee' ingeburgerd raakte, zo deden velen in de
tweede helft van de jaren vijftig hun 'ouderwetse' 78 toeren platen de deur uit (werden heel
wat keren letterlijk in de vuilnisbak gegooid).
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Niet zo geschikt voor 78 toeren platen
dan neem ik liever een buizen koffertje bvb
OTL is veel ste hoog .. ook met de 78t corr op de
buizen versterkers . en op, otl buizen radio,s
ik gebruik een otl serie el 84 en ul 41
bevalt wel met ph kristal met weerstandje naar massa
anders is het veel ste basserig .. het weerstandje is ook een uitdensel van
philips met de oude PH elementen.. ronette is ook veeel ste hard
past niet op de ph radio,s
Huub
RR1957 schreef : Mee eens Kees.
Het ging me echter alleen om de kenmerk 'warm'.
Dat is altijd de clichématige omschrijving om oude buizenradio's e.d. te karakteriseren.
Met 'warm' wordt altijd 'ouderwets' geluid genoemd, vaak nog eens versterkt in films
met een historische achtergrond. Over het algemeen gaat men het dan ook aldus geloven.
Dat is zeker bij OTL radio's en installaties allerminst het geval.
Een OTL techniek is juist mooi fris en helder te noemen, naast inderdaad het diepe geluid.
En uiteraard een mooi middengebied, mits aan de juiste voorwaarden is voldaan zullen we
maar zeggen.
Kortom een mooi compleet, helder en diepe weergave.
Ook mee eens. Met warm geluid wordt vaak de extra basweergave bedoeld. Dit is een kenmerk van vele buizenradio's en jukeboxen vanwege het toepassen van een sterk loudness netwerk. Hetzelfde geldt ook voor transistor (tafel) radio's.
De FX551A heeft ongeveer hetzelfde chassis als de Philips BX433A en BX542A. Deze zijn heel goed op te knappen. Als je het vakkundig doet, neemt de revisie ongeveer een werkdag in beslag en heb je daarna vele jaren plezier van.
Voor platenspelers neem ik liever een latere jaren '60 pick-up, zoals de Philips 22GA232 of nog beter een Philips pick-up (o.a. 22GA212) met een GP400 element en voorversterker. Hiermee kun je veilig stereo platen mee afspelen.
groetjes,
-=Kees=-
Het ging me echter alleen om de kenmerk 'warm'.
Dat is altijd de clichématige omschrijving om oude buizenradio's e.d. te karakteriseren.
Met 'warm' wordt altijd 'ouderwets' geluid genoemd, vaak nog eens versterkt in films
met een historische achtergrond. Over het algemeen gaat men het dan ook aldus geloven.
Dat is zeker bij OTL radio's en installaties allerminst het geval.
Een OTL techniek is juist mooi fris en helder te noemen, naast inderdaad het diepe geluid.
En uiteraard een mooi middengebied, mits aan de juiste voorwaarden is voldaan zullen we
maar zeggen.
Kortom een mooi compleet, helder en diepe weergave.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is