Reparatie en Restauratie tip's
Philips setje met..
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 aug 2012 20:15 #20087
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips setje met..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 aug 2012 20:36 #20005
door hkruis
Piet ik heb je een PM gezonden, Neem de kast maar mee.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 aug 2012 18:58 #19998
door hkruis
Piet, Heel graag
03 aug 2012 09:40 #19974
door Piet
Beantwoord door Piet in topic Philips setje met..
Hallo Henk,
Als je soms nog een goede fronplaat zoekt, ik heb nog een redelijk (leeg) kastje, met goede frontplaat. Geef even bericht, als je belangstelling hebt. Kan mee naar Hoenderloo.
Piet
Als je soms nog een goede fronplaat zoekt, ik heb nog een redelijk (leeg) kastje, met goede frontplaat. Geef even bericht, als je belangstelling hebt. Kan mee naar Hoenderloo.
Piet
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 aug 2012 18:01 - 01 aug 2012 18:02 #19932
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips setje met..HF306
De HF309 versterkers waren technisch in orde gemaakt. De kast van de HF306 was bijzonder slecht. De buitenkant, het rooster, machinaal gecleanded en gewaxed en ziet er weer zeer fraai uit.
Het front, moest gespoten worden. Ik kwam echter op het idee om de frontplaat om te keren. Hiervoor moest wel het signaal glaasje sneuvelen, maar dat heb ik nog wel. Ik heb het frontje gescand en in Coreldraw verder bewerkt en er een transparante film van gemaakt. Mijn idee is dit te printen op transparante folie en op het frontplaatje te plakken. Volgens mij wordt het wel wat.
front
front omgekeerd
Coreldraw print
Het front, moest gespoten worden. Ik kwam echter op het idee om de frontplaat om te keren. Hiervoor moest wel het signaal glaasje sneuvelen, maar dat heb ik nog wel. Ik heb het frontje gescand en in Coreldraw verder bewerkt en er een transparante film van gemaakt. Mijn idee is dit te printen op transparante folie en op het frontplaatje te plakken. Volgens mij wordt het wel wat.
front
front omgekeerd
Coreldraw print
Laatst bewerkt 01 aug 2012 18:02 door hkruis.
28 jul 2012 19:40 #19794
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips setje met..
Ja, we hadden "even" een goede signaalbron nodig om een en ander te testen en toen ontdekte ik het sigarenkistje van René. Handig die regelbare uitgang, want zodoende konden we hem rechtstreeks op de einversterker(s) aansluiten. Het klonk allemaal prima!
Zoals op de foto's te zien is, zien de voorplaat en de kast er niet zo mooi meer uit. Nu is de kast wel te spuiten, maar bij de voorplaat ben je alle belettering kwijt.
Een andere voorplaat zou de beste oplossing zijn.
Daarom de vraag: Wie heeft er nog een redelijk tot mooie frontplaat van een HF306?
Groeten,
Peter
Zoals op de foto's te zien is, zien de voorplaat en de kast er niet zo mooi meer uit. Nu is de kast wel te spuiten, maar bij de voorplaat ben je alle belettering kwijt.
Een andere voorplaat zou de beste oplossing zijn.
Daarom de vraag: Wie heeft er nog een redelijk tot mooie frontplaat van een HF306?
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.