Skip to main content
Gramofoon's

paullus de boskabouter radio intro

Meer
06 sep 2014 11:39 #46360 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic paullus de boskabouter radio intro
A propos filmpjes toevoegen: waarom ondersteunt de forum software niet direct de URL van de Youtube embed link?
Code:
<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/7FZmgcXcmxo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Nu moet je alles zelf invullen, user friendly is anders...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 sep 2014 05:43 #46353 door PE9ZZ

mrphonograph schreef : wat is jijpijp toch waar je het steeds over hebt?
ik maak filmpjes met windows movie maker en upload naar youtube direct vanuit my video's folder zo simpel als 1+1
ik heb nog nooit van jijpijp gehoord je kan ook gewoon youtube zeggen
bovendien klingt het nogal pervers jijpijp ikpijp wijpijpen

Neenee, Jijpijp is de directe vertaling naar het Nederlands van Youtube. "Jij pijpt" is toch echt wat anders.

mrphonograph schreef : wat ispeel betreft jij leest even dyslectiesch als ik typ er stond isleep funktie en dat moest zijn insleep funktie (nobody is perfect!)(ik ben dyslectiesch dus sorry voor de typo's)

Ik ben niet dyslect maar insleepfunctie (drag & drop?) was ik niet opgekomen. Dat komt er nou van als je Engelse termen in het Nederlands vertaalt (zie Youtube).

mrphonograph schreef : als laatste ik vind je toon een tikkeltje aan de agressieve kant en ik weet zeker dat dat iets is wat henk zeker niet zal waarderen
we moeten op dit forum op een vriendelijke manier met elkaar omgaan en als iemand iets niet goed begrijpt is het niet de bedoeling dat we dan neerbuigend gaan doen of nog erger boze berichtjes plaatsen

Ik kan soms wat sarcastisch uit de hoek komen. Dat is een feit. Als je daaraan aanstoot hebt genomen mijn verontschuldigingen daarvoor. Het is niet mijn bedoeling om medeforummers te kwetsen. Maar ik blijf er wel bij dat je met een beetje moeite dit soort dingen wel voor elkaar kan krijgen. Mijn moeder, die digidon't is (wil geen PC) is er toch aangekomen (net als jij, in feite) en ingewikkelde taken als beantwoorden van email met een bijlage lukt haar nu ook. Ze begint het zelfs leuk te vinden. En sommige dingen lukken mij ook niet (onwillige Cisco switch op m'n werk). Tja...

Tjerk, 9ZZ

Meer
06 sep 2014 01:11 #46350 door mrphonograph
wat is jijpijp toch waar je het steeds over hebt?
ik maak filmpjes met windows movie maker en upload naar youtube direct vanuit my video's folder zo simpel als 1+1
ik heb nog nooit van jijpijp gehoord je kan ook gewoon youtube zeggen
bovendien klingt het nogal pervers jijpijp ikpijp wijpijpen

wat ispeel betreft jij leest even dyslectiesch als ik typ er stond isleep funktie en dat moest zijn insleep funktie (nobody is perfect!)(ik ben dyslectiesch dus sorry voor de typo's)

onder deze quote had ik het overigens al over de copyricht boys en dat het eigenlijk niet zo'n goed idee was

kijk we zijn niet allemaal een computerwizz en de een doet het anders dan een ander
als er 3 of meer stadia zijn om iets te doen dan verlies ik de wil om te leven en laat ik het maar en zoek een simpele oplossing voor het probleem

als laatste ik vind je toon een tikkeltje aan de agressieve kant en ik weet zeker dat dat iets is wat henk zeker niet zal waarderen
we moeten op dit forum op een vriendelijke manier met elkaar omgaan en als iemand iets niet goed begrijpt is het niet de bedoeling dat we dan neerbuigend gaan doen of nog erger boze berichtjes plaatsen
dit was gewoon een leuk berichtje over een vid die ik met jullie wilde delen ik vroeg hulp en kreeg die en daar had het bij moeten blijven ik denk niet dat dit forum in het leven geroepen is om mijn tekortkomingen op computergebied te bespreken hoe stom en of dom deze ook mogen zijn

vr groet
tino

tino

Meer
03 sep 2014 19:28 - 03 sep 2014 19:29 #46301 door PE9ZZ

mrphonograph schreef : nou je was mij voor ''filmicoontje'' al kwijt wat een ingewikeld verhaal! jammer dat er niet een isleep mogelijkheid is of nog simpeler een video upload funktie

Nou, dat snap ik niet. Je maakt wel filmpjes, weet ze te uploaden naar Jijpijp maar snapt niet dat je op een filmicoontje moet klikken om een embed te maken voor een filmpje? Veel simpeler kan het toch echt niet. Ook niet met een video uploadfunctie. Wat Henk ook niet zo zal waarderen. Tenslotte heb je daar Youtube voor!

Wat ispeel is weet ik overigens niet...

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 03 sep 2014 19:29 door PE9ZZ.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
03 sep 2014 17:50 #46296 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic paullus de boskabouter radio intro
Ik mis Paulus nog elke avond.

Paulus de boskabouter

Paulus info

Meer
03 sep 2014 15:36 #46292 door mrphonograph

PE9ZZ schreef : Je start je bericht. Dan ga je naar je Jijpijp filmpje, klikt op "Embed" voor de gegevens die je moet invullen, terug naar je bericht, rost op het filmicoontje, vult in: breedte, hoogte, provider (Youtube, duh!) en ID (in dit geval 7FZmgcXcmxo), klikt invoegen (de bovenste, de onderste is voor een directe link), klaar. Minicursus "Hoe voeg ik een video toe" :P

nou je was mij voor ''filmicoontje'' al kwijt wat een ingewikeld verhaal! jammer dat er niet een isleep mogelijkheid is of nog simpeler een video upload funktie
maar ja dan komen de copyright en auteurs rechten boys uit de kast net als op youtube en soms geheel onterecht! ik had een opname geupload van een wasrol uit 1898 en nog probeerden zij de rechten te claimen!!

tino

Gemaakt door Kunena