Historie
Oude franse druktoets telefoon
05 aug 2019 21:11 #78838
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Oude franse druktoets telefoon
We zijn weer terug uit het land der Franken. Daar wij nog een vaste ptt (kpn) lijn hebben moet de aansluiting niet zo lastig zijn. Nu alleen nog even zoeken naar een échte' varkensneus ptt stekker. Dus mét schroefbevestiging, en niet die moderne rj11.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
31 jul 2019 10:55 - 31 jul 2019 10:58 #78770
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Oude franse druktoetstelefoon
Met 2 tot 4 pulstoestellen en een oude Quadravox 3 centrale kan je nog een nostalgische
huistelefoon installatie opbouwen.
deze ondersteund puls en toon en intern oproepen en geeft ook een kiestoon .
gebruik deze ook wel om Dect toestellen te testen.
huistelefoon installatie opbouwen.
deze ondersteund puls en toon en intern oproepen en geeft ook een kiestoon .
gebruik deze ook wel om Dect toestellen te testen.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 31 jul 2019 10:58 door Cees PA1DBA.
30 jul 2019 21:54 #78769
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Oude franse druktoetstelefoon
In Frankrijk is de hele POTS passé, niet alleen pulskiezen. Mijn DDR en US telefoons zullen het prima doen op een Klote PTT Nederland-aansluiting als ik die zou hebben. Quod non. Ik moet het doen met een Sicko modem die wel DTMF snapt maar geen pulse dialing...
Tjerk, 9ZZ
29 jul 2019 19:10 #78767
door FMX
Beantwoord door FMX in topic Oude franse druktoetstelefoon
Beste Tjerk,
Laat ik nu denken dat de oude pulstoestellen in ons land nog gewoon aan de PTT aansluiting kunnen worden vastgeknoopt en nog steeds zullen functioneren? Zouden die oude ITT en Alpha niet ook gewoon nog werken hier ? (mogelijk een draadje verleggen voor het belsignaal ).
Dat heel Frankrijk de pulstelefoon in de ban heeft gedaan lijkt mij niet waarschijnlijk gegeven de omvang van het land en de oude spullenboel die nog overal staat en gebruikt wordt.
Maar mogelijk ben ik zelf al een fossiel geworden.....
Frans
Laat ik nu denken dat de oude pulstoestellen in ons land nog gewoon aan de PTT aansluiting kunnen worden vastgeknoopt en nog steeds zullen functioneren? Zouden die oude ITT en Alpha niet ook gewoon nog werken hier ? (mogelijk een draadje verleggen voor het belsignaal ).
Dat heel Frankrijk de pulstelefoon in de ban heeft gedaan lijkt mij niet waarschijnlijk gegeven de omvang van het land en de oude spullenboel die nog overal staat en gebruikt wordt.
Maar mogelijk ben ik zelf al een fossiel geworden.....
Frans
29 jul 2019 16:26 #78766
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Oude franse druktoetstelefoon
Ik meen dat in La Douce France de POTS ("Plain Old Telephony Service") is afgesloten en alleen nog internetbellen of mobiel bellen mogelijk is. Deze telefoon zal het prima doen op een Sicko (telefoon)modem. Ik had vroegâh een Fritz modem die zelfs nog pulse dialing snapte. Die Sicko helaas niet en dat is jammer omdat ik twee van die draaischijftoestellen heb staan (een Alpha DDR telefoon en een ITT US telefoon).
Tjerk, 9ZZ
29 jul 2019 16:19 #78765
door Gino
Beantwoord door Gino in topic Oude franse druktoets telefoon
Dank voor je reaktie Robert.
Ik was gewoon nieuwsgierig. Onder het toestel staat zo pontificaal 'propriete l'etat.
Het zal net zo gegaan zijn als met de oude ptt telefoontoestellen denk ik.
Ik was gewoon nieuwsgierig. Onder het toestel staat zo pontificaal 'propriete l'etat.
Het zal net zo gegaan zijn als met de oude ptt telefoontoestellen denk ik.