Grammofoonplaten en muziek
In memoriam
Minder
Meer
03 nov 2011 21:50 #11293
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Re: In memoriam
Hallo Piet,
Zoals jij ziet waren het allemaal nummers van buitenlandse origine waar een Nederlandse tekst op gezet was, zoals dat in die tijd (bij de meeste Nederlandstalige artiesten) heel gebruikelijk was. Op deze manier hoefde men nagenoeg geen rechten te betalen.
Groeten,
Paul
Zoals jij ziet waren het allemaal nummers van buitenlandse origine waar een Nederlandse tekst op gezet was, zoals dat in die tijd (bij de meeste Nederlandstalige artiesten) heel gebruikelijk was. Op deze manier hoefde men nagenoeg geen rechten te betalen.
Groeten,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 nov 2011 11:52 #11274
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: In memoriam
Hoi Huub,
Over zijn goede kwaliteiten als artiest, daar kunnen we het er allemaal over eens zijn.......
Groet, Hans
Over zijn goede kwaliteiten als artiest, daar kunnen we het er allemaal over eens zijn.......
Groet, Hans
03 nov 2011 11:27 - 03 nov 2011 11:28 #11272
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: In memoriam
Daar heb je Helmaal gelijk in
Dat krijg ik ook nog wel eens
Al zal ik daar niks van Meer merken
Maar toch luik te weten .
Rijk was ook wel goed .Vooral met dat beeld
Dat doet niet iederen artiest
Maar rijk wel die komt er voor uit : prima : Huub
Dat krijg ik ook nog wel eens
Al zal ik daar niks van Meer merken
Maar toch luik te weten .
Rijk was ook wel goed .Vooral met dat beeld
Dat doet niet iederen artiest
Maar rijk wel die komt er voor uit : prima : Huub
Laatst bewerkt 03 nov 2011 11:28 door Huub.
03 nov 2011 10:22 - 03 nov 2011 10:51 #11271
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: In memoriam
"Over de overledene niets dan lof"
Volgens een oud gezegde tenminste. Toch heb ik de persoon twee keer meegemaakt bij een prijs uitreiking en de presentatie van zijn biografie in een buitenplaats hier in mijn woonplaats.
Als je dat hebt meegemaakt dan blijft er niet veel lof meer over voor de overledene.........
Hans
Volgens een oud gezegde tenminste. Toch heb ik de persoon twee keer meegemaakt bij een prijs uitreiking en de presentatie van zijn biografie in een buitenplaats hier in mijn woonplaats.
Als je dat hebt meegemaakt dan blijft er niet veel lof meer over voor de overledene.........
Hans
Laatst bewerkt 03 nov 2011 10:51 door Johannes.
02 nov 2011 22:51 #11263
door pietblaas
Grappig dat je dat noemt. Die hadden mijn ouders ook gekocht...
Ik vond het wel grappig, hoewel het niet helemaal mijn smaak was. Nou ja, ik was 12...
Groeten,
Piet.
Beantwoord door pietblaas in topic Re: In memoriam
Paul Brouwer schreef : Dat plaatje stamt uit de tijd dat Johnny & Rijk zo'n beetje op hun hoogtepunt stonden en stond niet op zich. Zo had je ook nog "Pa wil niet in bad", ...
Grappig dat je dat noemt. Die hadden mijn ouders ook gekocht...
Ik vond het wel grappig, hoewel het niet helemaal mijn smaak was. Nou ja, ik was 12...
Groeten,
Piet.
02 nov 2011 22:38 - 02 nov 2011 22:39 #11262
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Re: In memoriam
Dat plaatje stamt uit de tijd dat Johnny & Rijk zo'n beetje op hun hoogtepunt stonden en stond niet op zich. Zo had je ook nog "Pa wil niet in bad", "Oh, oh, wat een familie" en "Oh Waterlooplein". Het plaatjes maken kwam echter niet zomaar uit de lucht vallen. Reeds in de 50-er jaren waren die er al met nummers als "'t benne krenge van dinge" en "Wij zijn twee eenzame cowboys".
Groeten,
Paul
Groeten,
Paul
Laatst bewerkt 02 nov 2011 22:39 door Paul Brouwer.