Philips Pionier 1
10 okt 2021 12:01 #92533
door FMX
Beantwoord door FMX in topic Philips Pionier 1
Beste Hans, Bedankt voor je toezegging. Dat geknutsel zal wel in de Kerstvakantie gebeuren dus dat duurt nog even .Maar ik zal zeker een verslagje met foto maken voor dit forum. De OA79 is mij ook al toegezegd zodat alle onderdelen aanwezig zijn. Na mijn Pionier 1 in 1959 is de liefde voor handwerk in de electronica nooit meer over gegaan.Daarna is er door mij heel wat gebouwd en jammer genoeg weer weg gedaan. Dat was ook de reden jaren terug mij bij dit forum aan te sluiten. Groet, Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 okt 2021 23:25 #92521
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips Pionier 1
Dag Frans,
Wat een leuk idee om uw kleinzoon van 11 te laten meemaken dat je met een paar simpele onderdelen zowaar een radiozender kunt beluisteren. De mica condensator komt naar jullie toe en wat zou het leuk zijn om er t.z.t. op dit forum een verslagje over te lezen als het is gelukt.
Groeten, Hans
Wat een leuk idee om uw kleinzoon van 11 te laten meemaken dat je met een paar simpele onderdelen zowaar een radiozender kunt beluisteren. De mica condensator komt naar jullie toe en wat zou het leuk zijn om er t.z.t. op dit forum een verslagje over te lezen als het is gelukt.
Groeten, Hans
08 okt 2021 16:27 #92513
door FMX
Beste Hans, De grootste lijkt het meeste op de originele . Stuur mij svp een pm bericht als je deze aan mij kwijt wil, met de kosten. Bedankt voor het zoeken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
08 okt 2021 12:20 #92508
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips Pionier 1
Dag Frans,
Ik vond een mica afstemcondensator van ca 500 pF, afmeting 4 x 4 cm en een hoogte incl. de 6 mm as van 3,5 cm. Ook vond in een mica afstemc. van ca 500 pF met een afmeting van 3 x 3 cm, hoogte incl. 6 mm as van 2 cm. Deze heeft meer platen en daarom ook een zelfde capaciteit van ca. 500 pF. Zie bijgaande foto's:
M.v.g. Hans
Ik vond een mica afstemcondensator van ca 500 pF, afmeting 4 x 4 cm en een hoogte incl. de 6 mm as van 3,5 cm. Ook vond in een mica afstemc. van ca 500 pF met een afmeting van 3 x 3 cm, hoogte incl. 6 mm as van 2 cm. Deze heeft meer platen en daarom ook een zelfde capaciteit van ca. 500 pF. Zie bijgaande foto's:
M.v.g. Hans
06 okt 2021 21:53 #92485
door FMX
@Peter, In de Pionier was het inderdaad een folie condensator tussen pertinax plaatjes van ongeveer 4x4 cm. Voor mijn toepassing is een andere afmeting geen probleem
06 okt 2021 21:49 #92484
door FMX
@Cees, Nu 6mm is een stuk langer dan wat ik heb. Ik houd mij ervoor aanbevolen.