- Berichten: 2969
GESPOT
Totale opruiming wegens verhuizing
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
19 jun 2017 19:15 - 19 jun 2017 19:18 #67499
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Totale opruiming wegens verhuizing
Las op het buurforum een reactie van Hans de verkoper dat het animo op de open dag tegenviel.
Jammer want er was genoeg leuk spul voor prijzen waar men in 3bergen van droomt .
Had afgesproken een B&O Dirigent 209k fm tuner/versterker op te halen.
Dit apparaat ,volledig buizen heb ik bij mijn werkgever nooit gezien, denk zelfs nooit geïmporteerd
door Acoustical in 1962/63.
Kortom een leuke vondst, foto's spreken voor zich van de reparatie.
verder kon ik het niet nalaten een Heathkit lf generator met output meter! en een defecte B/W patroon generator PM5504 van Philips mee te nemen, deze is inmiddels gerepareerd, en een liefhebber mag zich melden per PM.
Terugkomend op de Dirigent, hij is helaas niet stereo, en de decoder die later uitgebracht is ,bevat germanium
torren, dus ik schaam mij niet om nu iets met een ic er in te bouwen.
Wat nog ontbreekt is de rare FM antenne stekker, zoek nog een originele Deen.zie foto.
Jammer want er was genoeg leuk spul voor prijzen waar men in 3bergen van droomt .
Had afgesproken een B&O Dirigent 209k fm tuner/versterker op te halen.
Dit apparaat ,volledig buizen heb ik bij mijn werkgever nooit gezien, denk zelfs nooit geïmporteerd
door Acoustical in 1962/63.
Kortom een leuke vondst, foto's spreken voor zich van de reparatie.
verder kon ik het niet nalaten een Heathkit lf generator met output meter! en een defecte B/W patroon generator PM5504 van Philips mee te nemen, deze is inmiddels gerepareerd, en een liefhebber mag zich melden per PM.
Terugkomend op de Dirigent, hij is helaas niet stereo, en de decoder die later uitgebracht is ,bevat germanium
torren, dus ik schaam mij niet om nu iets met een ic er in te bouwen.
Wat nog ontbreekt is de rare FM antenne stekker, zoek nog een originele Deen.zie foto.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 19 jun 2017 19:18 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jun 2017 14:31 #67435
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Totale opruiming wegens verhuizing
Bjorn.
Ik speel wel vaker voor koerier en andersom doen anderen dat ook voor mij en was het geen probleem geweest om de gereserveerde radio voor je mee te nemen.
Cees,
Drie teerknollen en drie wima dropjes in de Aristona SA3029A zijn vervangen wat het volgende resultaat opleverde.
De radio klinkt nu rustiger en aangenamer.
Voorheen moest de hoge tonen regelaar zo goed als op 0 en de basregelaar voluit om een aangenaam vol geluid te hebben.
Nu staan ze de beide in de middenstand en klinkt hij aangenamer dan voorheen met de hoge tonen op bijna minimaal en de bas op voluit.
Verlopen R's zitten er niet in.
Ik speel wel vaker voor koerier en andersom doen anderen dat ook voor mij en was het geen probleem geweest om de gereserveerde radio voor je mee te nemen.
Cees,
Drie teerknollen en drie wima dropjes in de Aristona SA3029A zijn vervangen wat het volgende resultaat opleverde.
De radio klinkt nu rustiger en aangenamer.
Voorheen moest de hoge tonen regelaar zo goed als op 0 en de basregelaar voluit om een aangenaam vol geluid te hebben.
Nu staan ze de beide in de middenstand en klinkt hij aangenamer dan voorheen met de hoge tonen op bijna minimaal en de bas op voluit.
Verlopen R's zitten er niet in.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 400
15 jun 2017 02:54 #67426
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Totale opruiming wegens verhuizing
@bert
Had ik dat maar eerder gelezen dat jij daar heen zou gaan...
Dan had ik heel beleefd gevraagd om de voor mij gereserveerde radio mee te nemen.
Dan had ik deze zeer binnenkort op kunnen pikken als ik naar Arnhem toe ga.
Maarja dat is pech gehad.
Gr Bjorn
Had ik dat maar eerder gelezen dat jij daar heen zou gaan...
Dan had ik heel beleefd gevraagd om de voor mij gereserveerde radio mee te nemen.
Dan had ik deze zeer binnenkort op kunnen pikken als ik naar Arnhem toe ga.
Maarja dat is pech gehad.
Gr Bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jun 2017 02:11 #67424
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Totale opruiming wegens verhuizing
Mooie Goliath, Enkele teer knollen waar veel spanning op staat en enkele verlopen R's
vervangen en verder mooi zo laten zou ik zeggen.
Cees.
vervangen en verder mooi zo laten zou ik zeggen.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 jun 2017 16:15 - 14 jun 2017 16:18 #67403
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Totale opruiming wegens verhuizing
Gisteravond de bescheiden buit (David en Goliath) in de Big City opgehaald.
David,
Een portable SchaubLorenz TOURING 70, na ruim 39 jaar weer een portable in huis :lol:
Een luxe toestel met zenderschaal verlichting die geactiveerd wordt middel een toets welke ingedrukt moet worden gehouden om energie te besparen omdat je niet kunt vergeten deze weer uit te zetten.
Op de FM drie voorkeuze's.
Hij beschikt over twee telescoop antennes, FM en KG, deze laatste mist.
Bij gebrek aan batterijen getest met een 5 volt gestabiliseerde voeding in plaats van 7,5 volt.
En dan sta je er toch van te kijken hoe goed zo'n portable klinkt ondanks dat de voeding 2,5 volt lager is.
Goliath.
Een Aristona SA3029A welke er voor zijn leeftijd nog heel fris uitziet.
Hans demonstreerde me de radio even en als je het afstem oog dan in volle glorie ziet oplichten, een nieuwe dus en de radio ook nog eens behoorlijk goed klinkt wordt je vrolijk.
Thuis gekomen de radio van binnen bekeken en zover ik kan beoordelen is daar nog nooit een reparatie aan uitgevoerd.
De radio speel as is al prima op alle golflengtes met als kers op de taart een perfect werkende motor afstemming.
Uiteraard gaat deze nog een revisie krijgen om hem op een hoger level te brengen hoewel ik wel de neiging heb hem zo te laten.
David,
Een portable SchaubLorenz TOURING 70, na ruim 39 jaar weer een portable in huis :lol:
Een luxe toestel met zenderschaal verlichting die geactiveerd wordt middel een toets welke ingedrukt moet worden gehouden om energie te besparen omdat je niet kunt vergeten deze weer uit te zetten.
Op de FM drie voorkeuze's.
Hij beschikt over twee telescoop antennes, FM en KG, deze laatste mist.
Bij gebrek aan batterijen getest met een 5 volt gestabiliseerde voeding in plaats van 7,5 volt.
En dan sta je er toch van te kijken hoe goed zo'n portable klinkt ondanks dat de voeding 2,5 volt lager is.
Goliath.
Een Aristona SA3029A welke er voor zijn leeftijd nog heel fris uitziet.
Hans demonstreerde me de radio even en als je het afstem oog dan in volle glorie ziet oplichten, een nieuwe dus en de radio ook nog eens behoorlijk goed klinkt wordt je vrolijk.
Thuis gekomen de radio van binnen bekeken en zover ik kan beoordelen is daar nog nooit een reparatie aan uitgevoerd.
De radio speel as is al prima op alle golflengtes met als kers op de taart een perfect werkende motor afstemming.
Uiteraard gaat deze nog een revisie krijgen om hem op een hoger level te brengen hoewel ik wel de neiging heb hem zo te laten.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 14 jun 2017 16:18 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
13 jun 2017 16:10 #67374
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Totale opruiming wegens verhuizing
Heb donderdag een afspraak met Hans,
hou het net zo bescheiden, anders is het huis te klein
hou het net zo bescheiden, anders is het huis te klein
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.