Skip to main content
GESPOT

Toch intresant als men de duitsen Valvo industrie . leest

Meer
20 okt 2015 03:54 #55665 door maarten
Correctie. Röntgenmüller vanaf 1896 zoals ik hierboven schreef maar de verre voorloper van Valvo, de gewone buizenfabriek, al in 1862.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 okt 2015 02:33 - 20 okt 2015 02:39 #55661 door maarten

huub schreef : Maarten ik heb op een side in het duits het anders gelezen Op Wikipedia . staat er bij
Wie het in 1924 opgezet heeft .

Huub

De fabriek van C.H.F.Müller (Röntgenmüller) is in 1896 opgericht, in 1912 oprichter overleden, in 1924 de eerste activiteiten onder de naam Valvo, in 1927 eigendom van Philips. Dat noem ik ruim voor de oorlog. Citaat van de.wikipedia.org/wiki/Valvo

1927 schlossen sich C. H. F. Müller und die Radioröhrenfabrik dem Philips-Konzern an.


Waarbij C.H.F.Müller (de oorspronkelijke fabriek die kennelijk los van Valvo onder Philips bleef bestaan) naar mijn idee een van de, of misschien zelfs de belangrijkste, voorlopers is geweest van wat later Philips Medical Systems is geworden.
Laatst bewerkt 20 okt 2015 02:39 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2015 22:57 #55659 door Cees
De na - oorlogse Valvo buizen, zijn wat men mij heeft verteld, in feite,
in het oost blok gemaakte Philips klonen.
In TV's van het DDR merk Rafena zaten ook wel Valvo BB.
Ook zat er wel eens een lijn trafo in die je kon vervangen door een
originele Philips trafo.
Die Valvo BB gingen jaren langer mee dan de andere oost blok merken BB.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2015 00:09 #55646 door Huub
Maarten ik heb op een side in het duits het anders gelezen Op Wikipedia . staat er bij
Wie het in 1924 opgezet heeft .
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 okt 2015 23:48 - 18 okt 2015 23:49 #55645 door maarten
Valvo was al ruim voor de oorlog eigendom van Philips. Al in de jaren '20 begon de overnamedrang (met als begin bijvoorbeeld het zoeken van samenwerking met het over te nemen bedrijf, denk aan NSF) en veel van de later bekende merknamen zowel van toestellen als van onderdelen zijn ruim voor WOII overgenomen, of zelfs via een stroman door Philips opgericht (Siera). Pas begin jaren '60 begon men in te zien dat het niet nodig was om letterlijk elke concurrent te kopen. Van der Heem was een vrij laat slachtoffer, F.I.M.I. (Phonola) nog een paar jaar later en inmiddels ook weer verkocht.
Laatst bewerkt 18 okt 2015 23:49 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 okt 2015 13:12 #55630 door aan-pierre
Huub , wat je schrijft kan ik bevestigen en constateren in mijn eigen radios.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena