- Berichten: 1710
GESPOT
Toch intresant als men de duitsen Valvo industrie . leest
20 okt 2015 03:54 #55665
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Toch intresant als men de duitsen Valvo industrie . leest
Correctie. Röntgenmüller vanaf 1896 zoals ik hierboven schreef maar de verre voorloper van Valvo, de gewone buizenfabriek, al in 1862.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 okt 2015 02:33 - 20 okt 2015 02:39 #55661
door maarten
Waarbij C.H.F.Müller (de oorspronkelijke fabriek die kennelijk los van Valvo onder Philips bleef bestaan) naar mijn idee een van de, of misschien zelfs de belangrijkste, voorlopers is geweest van wat later Philips Medical Systems is geworden.
Beantwoord door maarten in topic Toch intresant als men de duitsen Valvo industrie . leest
De fabriek van C.H.F.Müller (Röntgenmüller) is in 1896 opgericht, in 1912 oprichter overleden, in 1924 de eerste activiteiten onder de naam Valvo, in 1927 eigendom van Philips. Dat noem ik ruim voor de oorlog. Citaat van de.wikipedia.org/wiki/Valvohuub schreef : Maarten ik heb op een side in het duits het anders gelezen Op Wikipedia . staat er bij
Wie het in 1924 opgezet heeft .
Huub
1927 schlossen sich C. H. F. Müller und die Radioröhrenfabrik dem Philips-Konzern an.
Waarbij C.H.F.Müller (de oorspronkelijke fabriek die kennelijk los van Valvo onder Philips bleef bestaan) naar mijn idee een van de, of misschien zelfs de belangrijkste, voorlopers is geweest van wat later Philips Medical Systems is geworden.
Laatst bewerkt 20 okt 2015 02:39 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 okt 2015 22:57 #55659
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Toch intresant als men de duitsen Valvo industrie . leest
De na - oorlogse Valvo buizen, zijn wat men mij heeft verteld, in feite,
in het oost blok gemaakte Philips klonen.
In TV's van het DDR merk Rafena zaten ook wel Valvo BB.
Ook zat er wel eens een lijn trafo in die je kon vervangen door een
originele Philips trafo.
Die Valvo BB gingen jaren langer mee dan de andere oost blok merken BB.
Cees.
in het oost blok gemaakte Philips klonen.
In TV's van het DDR merk Rafena zaten ook wel Valvo BB.
Ook zat er wel eens een lijn trafo in die je kon vervangen door een
originele Philips trafo.
Die Valvo BB gingen jaren langer mee dan de andere oost blok merken BB.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 okt 2015 00:09 #55646
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Toch intresant als men de duitsen Valvo industrie . leest
Maarten ik heb op een side in het duits het anders gelezen Op Wikipedia . staat er bij
Wie het in 1924 opgezet heeft .
Huub
Wie het in 1924 opgezet heeft .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 okt 2015 23:48 - 18 okt 2015 23:49 #55645
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Toch intresant als men de duitsen Valvo industrie . leest
Valvo was al ruim voor de oorlog eigendom van Philips. Al in de jaren '20 begon de overnamedrang (met als begin bijvoorbeeld het zoeken van samenwerking met het over te nemen bedrijf, denk aan NSF) en veel van de later bekende merknamen zowel van toestellen als van onderdelen zijn ruim voor WOII overgenomen, of zelfs via een stroman door Philips opgericht (Siera). Pas begin jaren '60 begon men in te zien dat het niet nodig was om letterlijk elke concurrent te kopen. Van der Heem was een vrij laat slachtoffer, F.I.M.I. (Phonola) nog een paar jaar later en inmiddels ook weer verkocht.
Laatst bewerkt 18 okt 2015 23:49 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 834
18 okt 2015 13:12 #55630
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Toch intresant als men de duitsen Valvo industrie . leest
Huub , wat je schrijft kan ik bevestigen en constateren in mijn eigen radios.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.