Skip to main content

Rock around the Jukebox experience

Meer
18 okt 2015 22:52 - 18 okt 2015 22:55 #55643 door peter1952
We stonden als NGG de eerste dag op een volkomen verkeerde plek in de evenementenhal. Tegenover ons stond een platenverkoper die zijn klanten lokte door zijn platen via twee plastic mini boxjes ten gehore te brengen. Naast hem nestelde zich een tweede verkoper die zich ook graag liet horen. Een eindje verderop stond een kledingverkoper die zijn luidsprekers zo had staan dat zijn schetterende tweeters precies onze kant op stonden te blazen.
Ook werden er nog dansdemonstraties gehouden en was er twee keer een optreden van een Elvis imitator. De begeleiding viel nog mee, maar deze zanger werd zo luid versterkt dat zijn uithalen bij mij tot de pijngrens kwamen.

En dan moet je je bij deze kakofonie van geluiden presenteren? Af en toe konden we eens een plaatje draaien, maar verder was het gewoon geen doen. E.e.a. deed ons in eerste instantie besluiten om het bij de eerste dag te laten en de tweede dag niet terug te komen.

Klagen en overleggen met de organisatie hielp (gelukkig kende ik de organisator ook persoonlijk). We hebben een voorstel gedaan om in de centrale hal te gaan staan waar we ons rustig kunnen presenteren en de binnenkomende bezoekers met passende muziek kunnen verwelkomen.
Wat ik niet wist, is dat de standhouder tegenover ons ook al de organisatie er op aangesproken had en geen resultaat boekte. Mijn verzoek had wel succes: Men moest wel overleggen, maar men ging akkoord. Zaterdagavond hebben we de boel verhuisd naar de centrale hal en de boel zondagmorgen weer opgebouwd.
Het publiek kon deze ontvangst en presentatie wel waarderen: De eerste bezoekers waren meteen heel positief en we hebben het zeer druk gehad, zowel met technische vragen als met mensen die over de muziek kwamen praten. Ook de bewaking die de zaak in goede banen moest leiden kon dit entertainment wel waarderen.

Al met al was deze tweede dag zeer geslaagd en deed de malaise van de eerste dag al gauw vergeten.
Het niveau van de optredens in de aangrenzende evenementen was tevens zo ver omlaag gebracht dat dat ook weer draaglijk was.

De organisatie, die al sinds het begin van dit evenement in handen is van De Jukebox Fanaat, verdient in dit geval een dikke pluim.

Verder heb ik zelf de portemonnee stevig dicht gehouden: Ik heb alleen plastic hoesjes voor mijn singeltjes gekocht en een soort omschakeldoosje voor een omroepluidspreker dat ingebouwd was in een PTT box. Volgend de verkoper was het origineel. Ik heb hem maar in de waan gelaten.
Er was genoeg moois te koop, maar dan is de beurs gauw leeg.......

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 18 okt 2015 22:55 door peter1952.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 okt 2015 19:26 #55641 door admin
Beantwoord door admin in topic Rock around the Jukebox experience
Onderwerpen samengevoegd tot 1 onderwerp.

Admin

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Meer
18 okt 2015 16:08 #55636 door admin
Beantwoord door admin in topic Rock around the Jukebox experience
Bert,
bedankt voor je mooie plaatjes, erg leuk om te zien.

Henk van 't Kruis

Meer
18 okt 2015 15:01 #55635 door Bert Kn
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin, Willem Roseboom, Jeroen Landman, janel84, aan-pierre

Meer
18 okt 2015 14:57 #55634 door Bert Kn

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin, Willem Roseboom

Meer
18 okt 2015 14:44 - 18 okt 2015 14:46 #55632 door Bert Kn
Vandaag op de Rock around the jukebox beurs geweest.
De opzet was anders dan andere jaren en er waren een aantal andere clubs aanwezig waaronder de NVHR en het NGG.
Was een gezellige dag en veel bekenden gesproken.
Hier wat sfeer plaatjes.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 okt 2015 14:46 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin, Willem Roseboom, janel84, aan-pierre

Gemaakt door Kunena