Skip to main content
HIFI apparatuur

Twee maal Philips el6426/00 op MP

Meer
09 apr 2013 20:02 - 09 apr 2013 20:06 #30762 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Twee maal Philips el6426/00 op MP

John Hupse schreef : De Philips EL6426 is een prima bruikbare PA-inbouwversterker met een ingebouwde begrenzer, maar hoort zeker niet in deze forumcategorie "HiFi apparatuur" thuis.

Da's niet helemaal correct. De begrenzer zit in de voorversterker EL6466. De benodigde spanningen voor de voorversterker en de signalen voor de limiter komen wel uit de EL6426.
De werking van de limiter is dubbel. Een neonlampje voor de snelle pieken en een gloeilampje als vertraagd element.

Soundman2
Laatst bewerkt 09 apr 2013 20:06 door soundman2.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 apr 2013 19:56 #30761 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Twee maal Philips el6426/00 op MP

soundman2 schreef : Het is de eindtrap in 19 inch uitvoering van het schrijfmachinemodel EL6425, 70 watt.
Belachelijk wat er voor geboden wordt. Je hebt er een voorversterker bij nodig, die een paar honderd mV afgeeft.
Wel een goede eindtrap, maar door de hifi buizen maniakken zijn die dingen weer goud waard.
Ik weet nog twee EL6435 exemplaren te staan en ook de bijhorende mono voorversterker. De EL6435 is de 140 watt uitvoering. Een van de eindbuizen (PE 06/40N) ontbreekt. Ik weet ook dat ze voor minder weggaan.
Soundman2

Ik moet even een kleine correctie aanbrengen. De EL6435 is de 140 watt mengversterker. De twee versterkers die ik weet te staan zijn de eindtrappen EL6436. Excuus voor deze kleine vergissing.

Soundman2

Meer
09 apr 2013 11:19 #30731 door John Hupse
De advertentie is een kopie van een toestelbeschrijving van RMorg. Zoals bekend staan daar erg veel fouten in. De eigenaar van deze betaalsite gaat er van uit dat een en ander in een later stadium wel wordt gecorrigeerd door de gebruikers, maar die missen veelal de kennis en zijn daardoor nogal goedgelovig.

Volgens RMorg is deze Philips inbouwversterker "Hi-Fi equipment". Het bouwjaar zou 1967 zijn. Het uitgangsvermogen zou zijn gespecificeerd bij een "unknown quality". Geen van deze gegevens klopt, wanneer je de Philips documentatie even doorneemt zie dat direct. RMorg stelt deze documentatie overigens niet beschikbaar, ook niet wanneer je hebt betaald. Je kan in dat geval alleen een principeschema (zonder onderdelenlijst) downloaden.

Verder worden, zoals gebruikelijk, slechts een aantal trivialiteiten gemeld, (de werking van deze versterker berust op "audio-amplification", dit model vereist dat er "externe speakers" op worden aangesloten, etc.).

De Philips EL6426 is een prima bruikbare PA-inbouwversterker met een ingebouwde begrenzer, maar hoort zeker niet in deze forumcategorie "HiFi apparatuur" thuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Meer
08 apr 2013 20:39 - 08 apr 2013 20:44 #30706 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Twee maal Philips el6426/00 op MP

Dus Bert, hang heel Elst vol toeters en bieden maar!
Het type toeter bepaal je dan zelf maar

Frank mooi niet.
Elst volhangen met toeters op mijn kosten.
Besteed ik liever aan spullen om hier thuis mee te toeteren de buren zijn blij met me haha.
Vooral als ik een Jukebox open trek geen super HIFI maar wel snoei hard.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 apr 2013 20:44 door Bert Kn.

Meer
08 apr 2013 20:32 - 08 apr 2013 20:59 #30704 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Twee maal Philips el6426/00 op MP
Hallo,

Ik verwacht echt niet dat die versterkers voor die prijs weggaan.
De schrijfmachines zijn goedkoper en veel ook.
En ze hebben de voorversterking evt met modulen erbij.

Wel leuke versterkers verder.
Dus Bert, goed idee; hang heel Elst vol toeters en bieden maar!
Het type toeter bepaal je dan zelf maar.

Groet Frank
Laatst bewerkt 08 apr 2013 20:59 door Franc.

Meer
08 apr 2013 19:29 #30696 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Twee maal Philips el6426/00 op MP
En dat terwijl het gezien de 100V-uitgangstrafo toch overduidelijk om PA-apparatuur gaat. Ik dacht aan spookbieders toen ik die bedragen zag.

Gemaakt door Kunena