Twee maal Philips el6426/00 op MP
Da's niet helemaal correct. De begrenzer zit in de voorversterker EL6466. De benodigde spanningen voor de voorversterker en de signalen voor de limiter komen wel uit de EL6426.John Hupse schreef : De Philips EL6426 is een prima bruikbare PA-inbouwversterker met een ingebouwde begrenzer, maar hoort zeker niet in deze forumcategorie "HiFi apparatuur" thuis.
De werking van de limiter is dubbel. Een neonlampje voor de snelle pieken en een gloeilampje als vertraagd element.
Soundman2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik moet even een kleine correctie aanbrengen. De EL6435 is de 140 watt mengversterker. De twee versterkers die ik weet te staan zijn de eindtrappen EL6436. Excuus voor deze kleine vergissing.soundman2 schreef : Het is de eindtrap in 19 inch uitvoering van het schrijfmachinemodel EL6425, 70 watt.
Belachelijk wat er voor geboden wordt. Je hebt er een voorversterker bij nodig, die een paar honderd mV afgeeft.
Wel een goede eindtrap, maar door de hifi buizen maniakken zijn die dingen weer goud waard.
Ik weet nog twee EL6435 exemplaren te staan en ook de bijhorende mono voorversterker. De EL6435 is de 140 watt uitvoering. Een van de eindbuizen (PE 06/40N) ontbreekt. Ik weet ook dat ze voor minder weggaan.
Soundman2
Soundman2
Volgens RMorg is deze Philips inbouwversterker "Hi-Fi equipment". Het bouwjaar zou 1967 zijn. Het uitgangsvermogen zou zijn gespecificeerd bij een "unknown quality". Geen van deze gegevens klopt, wanneer je de Philips documentatie even doorneemt zie dat direct. RMorg stelt deze documentatie overigens niet beschikbaar, ook niet wanneer je hebt betaald. Je kan in dat geval alleen een principeschema (zonder onderdelenlijst) downloaden.
Verder worden, zoals gebruikelijk, slechts een aantal trivialiteiten gemeld, (de werking van deze versterker berust op "audio-amplification", dit model vereist dat er "externe speakers" op worden aangesloten, etc.).
De Philips EL6426 is een prima bruikbare PA-inbouwversterker met een ingebouwde begrenzer, maar hoort zeker niet in deze forumcategorie "HiFi apparatuur" thuis.
Dus Bert, hang heel Elst vol toeters en bieden maar!
Het type toeter bepaal je dan zelf maar
Frank mooi niet.
Elst volhangen met toeters op mijn kosten.
Besteed ik liever aan spullen om hier thuis mee te toeteren de buren zijn blij met me haha.
Vooral als ik een Jukebox open trek geen super HIFI maar wel snoei hard.
Mvg.
Bert
Ik verwacht echt niet dat die versterkers voor die prijs weggaan.
De schrijfmachines zijn goedkoper en veel ook.
En ze hebben de voorversterking evt met modulen erbij.
Wel leuke versterkers verder.
Dus Bert, goed idee; hang heel Elst vol toeters en bieden maar!
Het type toeter bepaal je dan zelf maar.
Groet Frank