Skip to main content
Televisie tot 1970

Loewe failliet

Meer
30 jun 2019 19:37 - 30 jun 2019 19:40 #78264 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Loewe failliet

Bert Kn schreef : Toen die vertelde even het moederbord eruit en in de oven die we standaard voor de nachtvoeding hadden had ik zoiets houdt hij me voor de gek.
Niet dus gewoon weer werken daarna.

Dat werkt inderdaad voor dingen als loszittende BGA's, maar is een tijdelijke oplossing (van enkele dagen tot misschien een jaar ofzo). Echt reflowen of beter nog reballen, is betrouwbaarder. Alleen het goede gereedschap is wat duurder en je moet er best wat mee oefenen. Alleen kleine BGA's kun je met een gewone heteluchtbout doen, maar die gaan meestal niet spontaan loszitten (op een grote komt meer mechanische kracht, zeker als hij heet wordt).
Laatst bewerkt 30 jun 2019 19:40 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 jun 2019 10:18 #78241 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Loewe failliet
Ik spreek van een gehelen tijd terug
maar heb nu nog de nawejen van loewen TV,s
allendigen dingen gouw weer weg gedaan
huub

Meer
30 jun 2019 02:34 - 30 jun 2019 03:13 #78238 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Loewe failliet
Het is allemaal niet zo zwart wit als het lijkt.
Een ex collega van me elektronicatechneut kocht defecte exemplaren op MP voor een habbekrats en repareerde ze omdat hij wist wat de gangbare storingen waren.
Was sowieso een slimme vogel.
Hij wist ze bijna altijd voor een luttel bedrag aan onderdelen te repareren verkocht ze daarna voor een leuk bedrag.
Ik kan me nog goed herinneren dat hij een laptop tijdens een nachtdienst ter reparatie had meegenomen.
Toen die vertelde even het moederbord eruit en in de oven die we standaard voor de nachtvoeding hadden had ik zoiets houdt hij me voor de gek.
Niet dus gewoon weer werken daarna.
Tijdens die nachtdiensten als er amper wat te doen was hebben we samen heel wat Seeburg versterkers en selectie receivers gereviseerd, ik was de diensthoofd baas de big bos had eens moeten weten. :lol:

Dat Loewe failiet is gegaan wat zal ik zeggen.
Jammer maar lig er niet echt wakker van.
Mijn zwager en schoonzus wellicht wel die zweren erbij.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 30 jun 2019 03:13 door Bert Kn.

Meer
30 jun 2019 02:19 #78237 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Loewe failliet

Rene Daemen schreef : Je vraagt natuurlijk af welke merken zijn nog echt
En niet verkwanseld. Sony panasonic B&O

Bij panasonic moet je uitkijken met goedkope modellen. In het beeldbuistijdperk zat daar soms al Onwa of Daewoo in, tegenwoordig is dat TPV. Koop dus alleen de wat duurdere modellen.

Als je met een LCD panne heb en je moet een onderdeel vervangen dan is het een complete print. Je zit zo boven de 100€ met reparatie.

Dat lijkt niet te kloppen. Althans, ik vervang regelmatig onderdelen. Alleen de grote BGA's kan ik zelf nog niet, maar ik weet wel waar ik in dat geval kan aankloppen.

Meer
29 jun 2019 23:24 - 29 jun 2019 23:29 #78235 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Loewe failliet
@René Daemen,
Met een aantal van je punten ben ik het wel eens,
edoch in de tijd van ktv reparatie was je bij een k9 of k12 module als klant toch al gauw 135 gulden kwijt en dan ook nog eens als het toestel niet mee moest naar de td.
een lijntrafo vervangen in een K7 koste toen al 180 gulden.
vergeet niet wat het maandsalaris was in 1970.

Zelf het ik ook nog een beeldbuis KTV B&o mx4000 , ook een design-klassieker,
van David Lewis.
In een modern ingerichte woning zou wel een witte K9 op chrome diabolovoet passen,
maar geen bruine k30. dat is nou ook het verschil tussen een Loewe en een Vestel.
Maar ik denk dat René van het museum je meer over design kan uitleggen :)
Zelf ben ik wel liefhebber van de ontwerpen van Frans van der Put bij Philips.

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 29 jun 2019 23:29 door Cees PA1DBA.

Meer
29 jun 2019 22:05 #78234 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Loewe failliet
Je vraagt natuurlijk af welke merken zijn nog echt
En niet verkwanseld. Sony panasonic B&O
Niet veel meer. Persoonlijk heb ik iets goeds wat toch minstens 10 jaar meegaat en niet 3tot5 jaar dan kun je net zo goed je geld in de kliko gooien
Er wordt zoveel over milieu gesproken maar als de toestellen weer duurzamet gebouwd worden is de afvalberg minder. De studio zijn net klaar om in Full HD programma te kunnen leveren.
En gaan echt niet weer geld investeren voor 4of 8 k televisie
Nu de grote bezuiniging slag is bij de omroepen. De regering knijpt het uit dus geen geld om weer om te bouwen kleur uitzendingen kwam in 74 terwijl tv al in 1968 was stereo kwam pas 'ook eind jaren 80 en breedbeeld ook eind jaren 90
Terwijl apparaten er eerder waren en je nog niet eens volledig kon gebruiken.
Er staat hier eenflatacreen in de kamer maar weinig in gebruik het aanbod is nihil van leuke programma. Idem in slaapkamer een oude philips.
En geen smart toestellen en kochten ze kaduuk gaan zet nog rustig een k11 neer.bvb modulator er tussen en draaien maar.
Voor de oude tv is een hdd reforder met oude muziekclips een enkel oud tv programma..
Kijk er zijn mensen die de hele dag naar tv kijken of hebben aanstaan welof niet als schemerlamp die investeren in een goed toestel..
Als je met een LCD panne heb en je moet een onderdeel vervangen dan is het een complete print. Je zit zo boven de 100€ met reparatie.
Terwijl je vroeger rond dw 50 GLD kwijtqas voor een reparatie voor tv.
Dat loewe failliet is gegaan door alleen te dure design toestellen te maken die niet voor iedereen toereikend is terwijl het zelfde chassis in een ander merk
1200€ goedkoper als voorbeeld . Wat kopen de mensen juist het goedkope toestel past overal bij en met design moet het passen bij je stijl van inrichten.
En ging je na 4 jaar verandereen past in eens de loewe niet meer bij dus nieuwe tv recht toe recht aan.

René Daemen

Gemaakt door Kunena