Televisie tot 1970
Philips TX400U is gereed
Minder
Meer
28 dec 2012 21:18 #26126
door Bodemjager
gr. Danny
Beantwoord door Bodemjager in topic Philips TX400U is gereed
wat een prachtige televisie, een juweel voor in huis.
Hij ziet uit alsof hij nieuw is! Daar moeten heel wat uurtjes in hebben gezeten om hem zo mooi en werkend te krijgen.
een oude televisie zou hier ook wel mooi staan, maar de ruimte is helaas te beperkt
(flatwoning)
wie weet ik de toekomst
Hij ziet uit alsof hij nieuw is! Daar moeten heel wat uurtjes in hebben gezeten om hem zo mooi en werkend te krijgen.
een oude televisie zou hier ook wel mooi staan, maar de ruimte is helaas te beperkt
wie weet ik de toekomst
gr. Danny
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 dec 2012 08:09 #26088
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Philips TX400U is gereed
Eigenlijk wel een erg goed product. Onverwoestbaar, mits enige verzorging op zijn tijd...
Moet je nu mee aankomen. Na 2 weken was onze nieuwe tablet al kaduuk... Niet meer te maken. Zoek maar weer een nieuwe uit.
Veel plezier ermee Marcel, maar waak ervoor dat je niet te veel tv's aanschaft. :lol: Ze nemen wat meer ruimte in... :smileys-boo
Groet, Klaas.
Moet je nu mee aankomen. Na 2 weken was onze nieuwe tablet al kaduuk... Niet meer te maken. Zoek maar weer een nieuwe uit.
Veel plezier ermee Marcel, maar waak ervoor dat je niet te veel tv's aanschaft. :lol: Ze nemen wat meer ruimte in... :smileys-boo
Groet, Klaas.
24 dec 2012 13:41 #25949
door Philip
Philip
Beantwoord door Philip in topic Philips TX400U is gereed
Hallo Marcel
Ik zie dat je TX 400 het prima doet en dat het doosje met buizen goed van pas is gekomen.
Het is een prachtig toestel geworden en ook prima spelend.
Soms kijk ik naar mijn TX 400 die meestal ongebruikt staat ik heb hem nu al weer 20 jaar en staat niet veel aan.
Wat me wel opvalt is als ik hem aanzet dat alles weer zo prima werkt net of als het een nieuwe is.
Ik heb zeg 20 jaar terug alle teerdotten vervangen voor poly-ester condensatoren dat houd zo-een toestel wel op de rit.
Maar goed sucses met je eerste zwartwitjes en nog prettige dagen gewenst .
Met vriendelijke groet Philip. :kerstlala2 :kerstliedje :kerstman-da
Ik zie dat je TX 400 het prima doet en dat het doosje met buizen goed van pas is gekomen.
Het is een prachtig toestel geworden en ook prima spelend.
Soms kijk ik naar mijn TX 400 die meestal ongebruikt staat ik heb hem nu al weer 20 jaar en staat niet veel aan.
Wat me wel opvalt is als ik hem aanzet dat alles weer zo prima werkt net of als het een nieuwe is.
Ik heb zeg 20 jaar terug alle teerdotten vervangen voor poly-ester condensatoren dat houd zo-een toestel wel op de rit.
Maar goed sucses met je eerste zwartwitjes en nog prettige dagen gewenst .
Met vriendelijke groet Philip. :kerstlala2 :kerstliedje :kerstman-da
Philip
Minder
Meer
22 dec 2012 22:03 #25888
door vanderwaal
Beantwoord door vanderwaal in topic Philips TX400U is gereed
Goedenavond Marcel,goed gedaan zeg .Ik heb in 1982 ook een TX4oo gekocht,die het toen niet deed.
De oorzaak was een onderbroken gloeidraad van de beeldbuis.Ik heb toen de 50/50 truuk toegepast,door een geladen elco
over de gloeidraad te ontladen.En inderdaad had ik het geluk dat de breuk weer ''geheeld "" werd.
Het beeld was voor de leeftijd erg goed te noemen.Nu zag ik op je bericht een uitzending van het KRO orkest Zonder Naam.
Is deze ergens verkrijgbaar? Of is er een manier om dit over tenemen?
Ik ga de TX400 mogelijk opknappen.Ik ben geinteresserd in oude opnamen,die ooit op de T.V zijn uitgezonden
Prettigedagen toegewenst en een goed 2013.
Mvrgr.Jan.v.d.Waal uit Ridderkerk.
De oorzaak was een onderbroken gloeidraad van de beeldbuis.Ik heb toen de 50/50 truuk toegepast,door een geladen elco
over de gloeidraad te ontladen.En inderdaad had ik het geluk dat de breuk weer ''geheeld "" werd.
Het beeld was voor de leeftijd erg goed te noemen.Nu zag ik op je bericht een uitzending van het KRO orkest Zonder Naam.
Is deze ergens verkrijgbaar? Of is er een manier om dit over tenemen?
Ik ga de TX400 mogelijk opknappen.Ik ben geinteresserd in oude opnamen,die ooit op de T.V zijn uitgezonden
Prettigedagen toegewenst en een goed 2013.
Mvrgr.Jan.v.d.Waal uit Ridderkerk.
21 dec 2012 17:56 - 21 dec 2012 17:57 #25852
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Philips TX400U is gereed
Hoi,
Bedankt Klaas, voor het plaatsen van de foto's. Ik zal er nog wel een paar bijplaatsen binnenkort, wellicht ook wat "blotere" foto's voor Ronald. :lol:
Hij zou in een jaren '50 kamer zeker niet misstaan, Lee.
Ik heb hem hier nu even in de huiskamer op een tafeltje staan, zoals op de foto's hierboven is te zien. Hij moet nog even wat uren maken ben ik van mening, en ik vind het gewoon leuk om er af en toe even naar te kijken. De kinderen vinden het ook leuk om er even Swiebertje op te zien.
Daarna komt hij in mijn hobbykamer boven te staan, naast een TX500U en een TX1422A.
Binnenkort zal ik ook mijn TX500U eens nakijken. Die heeft altijd wel gespeeld, en dat doet hij nog. Maar de laatste keer was hij wat instabiel, en ik heb al gezien dat er nog een aantal teercondensatoren in zitten. Die zijn maar gedeeltelijk vervangen.
Daarover later uiteraard meer.
Mijn 17TX250A met het helderheidsprobleem staat er ook nog trouwens. Die moet ook nog aan de beurt komen.
Groeten van Marcel :smileys-boo
Bedankt Klaas, voor het plaatsen van de foto's. Ik zal er nog wel een paar bijplaatsen binnenkort, wellicht ook wat "blotere" foto's voor Ronald. :lol:
Lee schreef : ..... hij zou zelfs in mijn jaren 50 kamer passen
.....
Hij zou in een jaren '50 kamer zeker niet misstaan, Lee.
Ik heb hem hier nu even in de huiskamer op een tafeltje staan, zoals op de foto's hierboven is te zien. Hij moet nog even wat uren maken ben ik van mening, en ik vind het gewoon leuk om er af en toe even naar te kijken. De kinderen vinden het ook leuk om er even Swiebertje op te zien.
Daarna komt hij in mijn hobbykamer boven te staan, naast een TX500U en een TX1422A.
Binnenkort zal ik ook mijn TX500U eens nakijken. Die heeft altijd wel gespeeld, en dat doet hij nog. Maar de laatste keer was hij wat instabiel, en ik heb al gezien dat er nog een aantal teercondensatoren in zitten. Die zijn maar gedeeltelijk vervangen.
Daarover later uiteraard meer.
Mijn 17TX250A met het helderheidsprobleem staat er ook nog trouwens. Die moet ook nog aan de beurt komen.
Groeten van Marcel :smileys-boo
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 21 dec 2012 17:57 door Marcel L.
21 dec 2012 15:09 #25846
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Philips TX400U is gereed
Marcel, ik heb de foto's al even in het archief geplaatst.
Prettige kerst-kijk-dagen...
Mvg, Klaas :kerst-kaars
Prettige kerst-kijk-dagen...
Mvg, Klaas :kerst-kaars
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel L