Skip to main content
Repro onderdelen

Schaal LX422AB/ LX444

Meer
04 mei 2022 10:17 #94545 door RolfM
Beantwoord door RolfM in topic Schaal LX422AB/ LX444
Dag Erwin en Ben,

Mooi initiatief
Je mag mij noteren voor twee exemplaren

Groeten Rolf

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin goossens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 mei 2022 00:02 #94544 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Schaal LX422AB/ LX444
we zitten al aan 6 schalen :) nog 4? Te gaan?

Meer
03 mei 2022 23:41 - 03 mei 2022 23:43 #94543 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Schaal LX422AB/ LX444
Ook deze toestellen op die veiling waren doorgaans niet bepaald die, met de mooiste schalen.
Juist als je zo'n toestel toch al zo heel goedkoop in de handen heb gekregen zou ik denken dat je juist daarom, juist wél een paar centen overgehouden hebt .
De lol van de hobby lijkt veelal niet de liefde voor de toestellen zelf te zijn maar
meer het willen hebben voor max "2 knaken" . In welke de staat maakt daarbij dan blijkbaar niet uit.
Alles wat nodig is om het toestel weer perfect te maken maar meer dan " 2 knaken" kost
is dan....... "al duurder dan mij het hele toestel heeft gekost"....... en daarom dus véél te duur en het dus niet waard ????

Was het Chrietje Titulaer al niet die sprak : Welkom is deze wondere wereld.
:) ;) ;)

Handtekening
Laatst bewerkt 03 mei 2022 23:43 door Ben Dijkman.

Meer
03 mei 2022 20:28 #94538 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Schaal LX422AB/ LX444
Dag Ben,

Wat je daar schrijft klopt wel, want voor velen is de radiohobby een hobby die niet al te veel mag kosten. Ik kan dat wel begrijpen, zeker nu het leven door allerlei redenen wat duurder is geworden en dan wordt een leuke bezigheid helaas vaak een low-budget hobby.
De markt wordt momenteel overstelpt door oude toestellen afkomstig van veilingen en van mensen die ermee zijn gestopt en daardoor is een nieuw schaaltje meestal duurder dan een compleet gaaf toestel.  Dat geldt zeker voor radio's als een BX380A of LX422AB die je tegenwoordig al voor een paar tientjes kunt aanschaffen. Als je dan 40 of 50 euro voor een reproschaaltje kwijt bent..... en vul de rest zelf maar in.   

M.vr.gr.  Hans

Meer
03 mei 2022 18:01 - 03 mei 2022 18:07 #94537 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Schaal LX422AB/ LX444
Mooi Peter.

Oh ja  er zijn wel meer  schalentypes  waar eigenlijk dringend behoefte aan zou moeten zijn als je eens goed om je heen kijkt
Zeker ook de BX310 achtige schalen en de BX380U schalen.
Op 1 of andere manier is het aanschaffen van een mooie nieuwe schaal gewoon weg "uit den boze"
Laat staan het meewerken daaraan.
Alles wat het kosten moet  wordt gemakshalve oh zo graag (doch oh  zo onterecht !) als commercie uitgelegd....
waarschijnlijk om te camoufleren dat ze geen ene cent aan hun hobby willen of kunnen geven.
Geeft ook niets, ook  dat mag , maar het is gewoon zo jammer dat er op deze manier steeds maar zo ontzettend weinig  van de grond komt.

Handtekening
Laatst bewerkt 03 mei 2022 18:07 door Ben Dijkman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes

Meer
02 mei 2022 23:56 #94536 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Schaal LX422AB/ LX444
De schaal van de LX422 is A3.225.10.0 en van de LX444 A3.225.10.2
Ik heb ze allebei en ik zie zo geen verschil in opdruk.
Ik wil wel meedoen voor twee schalen.

Het verschil met de glazen schalen is echter dat glazen schalen als ze heel zijn opnieuw bedrukt kunnen worden, Een gebroken plastic schaal zal opnieuw gemaakt moeten worden.

Er zullen vast wel meer plastic schalen zijn die niet echt fraai meer zijn, dof geworden, verbleekt, enz.
Bijvoorbeeld de BX310.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Gemaakt door Kunena