Skip to main content
Repro onderdelen

3D-printen

Meer
09 jun 2013 13:38 - 09 jun 2013 13:39 #32725 door maarten
Beantwoord door maarten in topic 3D-printen
Ik zie het printen naast gieten en verspanende bewerkingen gewoon als een interessante extra mogelijkheid, waar nog steeds een investering en een forse dosis vakmanschap bij vereist is. In tegenstelling tot bij gieten en verspanen is vooraf een tekening of programma maken, verplichte kost. Zeker als het om uiterlijke afwerking gaat, zoals bij knoppen, zijn de goedkope 3D-printers niet zaligmakend. Alles van waarde kost geld, en gelukkig weten veel mensen dat wel.
Laatst bewerkt 09 jun 2013 13:39 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 jun 2013 22:29 - 08 jun 2013 22:30 #32700 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic 3D-printen
Ben schreef.

Als wij als ambachtelijke repromakers datzelfde onderdeeltje wel perfect namaken vind men één of paar tientjes vaak al veel te duur.... bigfun

Ben daar heb je op zich een punt maar gelukkig steekt niet iedereen zo in elkaar.
Althans ik niet.

Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 jun 2013 22:30 door Bert Kn.

Meer
08 jun 2013 15:16 - 08 jun 2013 15:18 #32691 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic 3D-printen
Chriet Titulaer zou zeggen
Welkom in de wondere wereld.

Met enige verbazing zie ik hoe er door sommigen uitgekeken word naar de vermeende mogelijkheden van deze 3d printers als het gaat om het maken van een radio onderdeeltje.
Een basis printertje voor "slechts" een paar honderd tot bijna duizend euro, is geen
enkel probleem meer? toppie
Sterker nog,... dat heet hier nu opeens goedkoop yes.gif .

Als wij als ambachtelijke repromakers datzelfde onderdeeltje wel perfect namaken,vind men één of paar tientjes vaak al veel te duur.... bigfun

Welkom in deze wondere wereld. beer bigfun beer bigfun

Handtekening
Laatst bewerkt 08 jun 2013 15:18 door Ben Dijkman.

Meer
08 jun 2013 11:48 - 08 jun 2013 12:20 #32690 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic 3D-printen

Fire fox is achterhaald zo langzamerhand en werkt traag

Nou nou slaat in mijn visie werkelijk nergens op.
Misschien aan een nieuwe computer toe die niet aan geslingerd hoeft te worden :s :s :s
Google chrome heb ik niets mee zou wel de laatste zijn die ik zou kiezen.
Fire Fox is nog steeds een prima Browser en het uploaden van de afbeeldingen gaat goed komen zo ik begrepen heb.

@ Polderjongen.
Onderstaande link met Fire Fox toegevoegd zoals je ziet werkt dat gewoon.

3dprinter4u.nl/hoe-werkt-een-3d-printer/

Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 jun 2013 12:20 door Bert Kn.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
08 jun 2013 04:27 #32688 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic 3D-printen
We moeten oppassen dat we geen zaken door elkaar gaan halen. Natuurlijk wordt er al jaaaaren gewerkt met 3D moddeling gemaakt vanuit CAD systemen. Op basis hiervan kun je een 3D model maken en in de industrie wordt dit ook gebruikt om gietwerk in metaal te maken of een CNC gestuurde freesmachine mee aan te sturen.

Het printen van 3D structuren is toch wat anders en worden met kunstoffen, fips en andere min of meer plastische materialen onderdelen laag voor laag opgebouwd. 3D printen

De klok is een mooi voorbeeld van wat er mogelijk is, een radioknop zal ook nog prima kunnen.
Het heeft zo zijn eigen toepassing en zal een belangrijke plek krijgen en vinden, ook in de hobby sfeer en net zoals bij het gieten van een knop, waar je ook nog voor de nabewerking een draaibank, boormachine en nog wat machines nodig hebt , zal dit hierbij ook zo zijn.

Het Wikipedia verhaal vind ik een fraaie uitleg van de mogelijkheden.

Meer
07 jun 2013 21:39 #32686 door robot797
Beantwoord door robot797 in topic 3D-printen
@ben
ja dat klopt
of je koopt een rol abs plastc die vermengt is met metaal
een normale 3d printer een stuk ferriet en een buis aleminium

Gemaakt door Kunena