Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Ronette elementen aanpassing beter

Meer
19 feb 2015 12:34 - 19 feb 2015 12:44 #50787 door Huub
Ik gebruik ook nog wel eens een triotrack tafeltje
Met het oude Ronette TO 284 OV met naald met schroefje
Het oude type dus Daar heb ik als de oude kantel elementen
Van philips dat weerstandje 470K ook gebruikt bij de pude ronette
Vooral op de biamply radio,s dat geeft een beter totaal geluids beeld
En ik heb het vergeleken met de oude philips in klank
Dat komt goed over heen gezien de diepte en midde gebied .
De ronettens bezitten ook een grote afgiften net als de kantel van philips
Het is voor biamplys soms wel wat teveel van het goede vooral de basse te veel
Vandaar dat philips met de oude kantel elementen ook dat weerstandje bij zetten naar massa
Maar ik spreek WEL voor het oude ronette met naald schroefje deze vind ik ook beter
De lateren met opclips naald vertonen wat scherpten gaat wel maar de hogen tonen zal wat ingedraait
worden Vind IK
het is toch zoo iets als de Philips gedachten gang op biamplys en meer type radio,s
Als je ook veelal een oud pickupje opkoopt van philips
Dan zit er ook meestal een weerstandje op naar massa van 470 K.Standaart
Huub
Laatst bewerkt 19 feb 2015 12:44 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena