Hi-Q apparatuur
Interessant
20 aug 2012 21:10 - 20 aug 2012 21:13 #20616
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Interessant
Nou zijn dit bepaald geen apparaten uit de beginperiode van Aristona, want dat merk is al erg oud (was oorspronkelijk een exportmerk voor NSF en werd in Scandinavië ook wel gebruikt). Naar mijn idee was er geen opzettelijk kwaliteitsverschil. Soms wel verschil op het gebied van features, meestal op gebied van uiterlijk en er waren niet altijd vergelijkbare Philipsmodellen in de winkel beschikbaar juist omdat men voor de Andere Merken vaak buitenlandse modellen nam om herkenning te bemoeilijken. Als je jezelf beconcurreert levert dat vaak het beste rendement op als je dat doet met producten die je zelf niet (precies zo) levert. Ook het in stand houden van mythevorming rond merken (herkomst, kwaliteitsverschil) kan gunstig zijn.Niels schreef : Ik dacht altijd dat Aristona kwalitatief een stuk minder was dan grote broer Philips. Later was dit misschien zo, maar blijkbaar niet in de begin periode.
Niels
Laatst bewerkt 20 aug 2012 21:13 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
20 aug 2012 18:50 #20603
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Interessant
Rene, Niet specifiek HiQ, maar de SA5029A ( Aristona en Siera) is geheel gelijk aan de BD663A,
en zo zijn er vele te noemen. Dus kwalitatief hoogwaardige Duitse productie toestellen werden zo op de Nederlandse markt gebracht.
en zo zijn er vele te noemen. Dus kwalitatief hoogwaardige Duitse productie toestellen werden zo op de Nederlandse markt gebracht.
20 aug 2012 17:20 #20595
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Interessant
Uit mijn Philipstijd herinner ik me nog een proefopstelling van een lopende band voor TV"s.
Eerst 9x Philips en dan 1x Aristona.
Zelfde chassis. Alleen wat andere kast.
Later bij Grundig was het zo dat de detailhandel het liefst KTV's van Aristona verkocht.
De inkoopprijs was wat lager. Hun marge was daardoor wat groter
Kwalitatief deden ze niet onder voor die van Grundig maar ook van Philips.
Aristona is nooit een ondergeschoven kind van Philips geweest.
Het zullen commerciële motieven zijn geweest
Zo ook Siera voor de Belgische markt
: tvkijkuh :
Eerst 9x Philips en dan 1x Aristona.
Zelfde chassis. Alleen wat andere kast.
Later bij Grundig was het zo dat de detailhandel het liefst KTV's van Aristona verkocht.
De inkoopprijs was wat lager. Hun marge was daardoor wat groter
Kwalitatief deden ze niet onder voor die van Grundig maar ook van Philips.
Aristona is nooit een ondergeschoven kind van Philips geweest.
Het zullen commerciële motieven zijn geweest
Zo ook Siera voor de Belgische markt
: tvkijkuh :
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
20 aug 2012 17:04 #20593
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Interessant
Welke types waren dat dan, Henk, die een exact zelfde uitvoering
waren van de Duitse Philips HiQ's?
Ik heb ze nog nooit gezien eerlijk gezegd.
Op MP komt er ook nooit eentje in beeld.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Philips onder een andere naam
zichzelf met dit soort radio installaties gaat beconcurreren op de
Nederlandse markt.
waren van de Duitse Philips HiQ's?
Ik heb ze nog nooit gezien eerlijk gezegd.
Op MP komt er ook nooit eentje in beeld.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Philips onder een andere naam
zichzelf met dit soort radio installaties gaat beconcurreren op de
Nederlandse markt.
20 aug 2012 17:00 #20591
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Interessant
Ik dacht altijd dat Aristona kwalitatief een stuk minder was dan grote broer Philips. Later was dit misschien zo, maar blijkbaar niet in de begin periode.
Niels
Niels
Niels
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
20 aug 2012 16:35 #20587
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Interessant
Over smaak valt niet te twisten, of misschien wel. ik persoonlijk vind de Duitse Philipsen wel mooi om te zien. Philips had natuurlijk ook concurrentie van de Duitse fabrikanten en paste zijn modellen en de techniek daar op aan. De Duitse Capella modellen werden in Nederland en België onder de merknamen Aristona en Siera op de markt gebracht.
De uitgevoerde techniek en materialen zijn vaak zelfs beter van kwaliteit dan de NL versies. dit is natuurlijk alleen te vergelijken als er een identiek NL model op de markt is gebracht.
De markt is hier in Nederland overspoeld met Philips apparatuur, en menige dealer of winkel moest het niet in zijn kop halen om ook allerlei Duitse producten aan te bieden.
De uitgevoerde techniek en materialen zijn vaak zelfs beter van kwaliteit dan de NL versies. dit is natuurlijk alleen te vergelijken als er een identiek NL model op de markt is gebracht.
De markt is hier in Nederland overspoeld met Philips apparatuur, en menige dealer of winkel moest het niet in zijn kop halen om ook allerlei Duitse producten aan te bieden.