- Berichten: 8947
Radio's van 1970 tot heden
Mijn buit van vandaag.
01 apr 2019 09:39 - 01 apr 2019 09:54 #76859
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Mijn buit van vandaag.
Ja hoor goede bandjes met een goede cassette recorder
Doet ook niks onder bvb voor een grote spoelenrecorders
en het is nog makkelijk ook als die grote kisten
het maakt allenmaal uit waar men het op aansluit en
de pickup elementen die men gebruikt ,
Mensen die heeel hogen eisen willen ja dan een
Proff recorder met hogen snelheid en breed vol spoor
maar voor ons huiskamer gebruik is een zeer goede cassette
Recorder ruim voldoende voor goede weergave
met liefst drie motoren .. alowel vaak de recorders van
JAP merk het ook vaal goed presteren met EEN motor
Huub
Doet ook niks onder bvb voor een grote spoelenrecorders
en het is nog makkelijk ook als die grote kisten
het maakt allenmaal uit waar men het op aansluit en
de pickup elementen die men gebruikt ,
Mensen die heeel hogen eisen willen ja dan een
Proff recorder met hogen snelheid en breed vol spoor
maar voor ons huiskamer gebruik is een zeer goede cassette
Recorder ruim voldoende voor goede weergave
met liefst drie motoren .. alowel vaak de recorders van
JAP merk het ook vaal goed presteren met EEN motor
Huub
Laatst bewerkt 01 apr 2019 09:54 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31 mrt 2019 23:45 #76857
door Bert Kn
Treffende opmerking Max.
De grap is wel (dit omdat mijn DIY buizenversterker geen tape monitor schakeling) heeft ik op de ingang van de cassetterecorder een DAC heb aangesloten.
Op de twee digi coax ingangen van de DAC heb ik een extra CD speler en een USB naar SPDIF aangesloten om de laptop aan te kunnen sluiten.
Van de vijf nog in gesealde bandjes die ik onlangs in Driebergen op de beurs heb gekocht heb ik er nu drie opgenomen, 2x een C90 en 1x een C60.
Ik moet zeggen dat de opname kwaliteit niets te wensen overlaat, en dat voor zo een smal tapeje op die lage snelheid.
De twee nog in gesealde cassettes een C60 en C90 laat ik zo, dat heeft voor mij ook wel wat.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Mijn buit van vandaag.
Men wordt "digimoe" lijkt het.
Treffende opmerking Max.
De grap is wel (dit omdat mijn DIY buizenversterker geen tape monitor schakeling) heeft ik op de ingang van de cassetterecorder een DAC heb aangesloten.
Op de twee digi coax ingangen van de DAC heb ik een extra CD speler en een USB naar SPDIF aangesloten om de laptop aan te kunnen sluiten.
Van de vijf nog in gesealde bandjes die ik onlangs in Driebergen op de beurs heb gekocht heb ik er nu drie opgenomen, 2x een C90 en 1x een C60.
Ik moet zeggen dat de opname kwaliteit niets te wensen overlaat, en dat voor zo een smal tapeje op die lage snelheid.
De twee nog in gesealde cassettes een C60 en C90 laat ik zo, dat heeft voor mij ook wel wat.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 mrt 2019 22:08 - 16 mrt 2019 22:11 #76563
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Mijn buit van vandaag.
En toch kom ik ook vaak goede bandjes tegen in de kring loop
studio opnamens met goed muziek er komt toch wel
behoorlijk los van mensen sterf geval denk ik zo
en de koop prijs is nihil meestal grome banden van goed merk
helen complete opnamens uit de luike tijd koop ze
meestal weg . ik heb drie mogelijk heden deze af te spelen
nooit problemen er mee gebruik ook deks met meer motoren
alowel de PH draagbaren radio het ook zeer goed doet
huub
studio opnamens met goed muziek er komt toch wel
behoorlijk los van mensen sterf geval denk ik zo
en de koop prijs is nihil meestal grome banden van goed merk
helen complete opnamens uit de luike tijd koop ze
meestal weg . ik heb drie mogelijk heden deze af te spelen
nooit problemen er mee gebruik ook deks met meer motoren
alowel de PH draagbaren radio het ook zeer goed doet
huub
Laatst bewerkt 16 mrt 2019 22:11 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 mrt 2019 19:56 #76552
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Mijn buit van vandaag.
Milleniums moet natuurlijk Millenials zijn! De geborenen tussen 1980 en 2010.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 mrt 2019 17:48 #76546
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Mijn buit van vandaag.
Eerst vinyl terug van bijna weggeweest en nu zijn cassettebandjes en vogue. Worden ook weer gemaakt. In Nederland zelfs. Jett Rebel heeft enkele jaren geleden een album opgenomen op een 4-sporen cassettedeck!
In het verlengde hiervan is ook analoge fotografie weer in opkomst. Vooral bij de Milleniums.
Een verdwenen merk als Polaroid beleefd een heuse comeback. Opent zelfs een nieuw hoofdkantoor in Amstelveen. Hebben een hele range ouderwetse Kant-en-Klaar camera's!
Men wordt "digimoe" lijkt het.
Maar dit terzijde.
In het verlengde hiervan is ook analoge fotografie weer in opkomst. Vooral bij de Milleniums.
Een verdwenen merk als Polaroid beleefd een heuse comeback. Opent zelfs een nieuw hoofdkantoor in Amstelveen. Hebben een hele range ouderwetse Kant-en-Klaar camera's!
Men wordt "digimoe" lijkt het.
Maar dit terzijde.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn, Cees PA1DBA
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 259
16 mrt 2019 12:36 #76535
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Mijn buit van vandaag.
Leuk Cassette bandje ook weer terug van weggeweest
ook een mooie geluidsdrager
Mooie apparaten Bert
Gr Peter
ook een mooie geluidsdrager
Mooie apparaten Bert
Gr Peter
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.