Radio's van 1950 tot 1970
Philips F6x63A/04
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 mei 2022 22:00 #94685
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic Philips F6x63A/04
Die Pick-up is behekst
Ofwel krijg ik er geen plaat op, ofwel krijg ik ze er helemaal niet meer af!
Stoppen doet ie ook niet. Ik moet manueel de naald naar de laatste groef brengen.
Klank is wel enorm goed! Dat meubeltje heeft een zeer mooie sound.
Ofwel krijg ik er geen plaat op, ofwel krijg ik ze er helemaal niet meer af!
Stoppen doet ie ook niet. Ik moet manueel de naald naar de laatste groef brengen.
Klank is wel enorm goed! Dat meubeltje heeft een zeer mooie sound.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 mei 2022 20:58 #94650
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips F6x63A/04
Je kunt alle bewegende delen opnieuw smeren met vet. Als regel: Hoe sneller iets draait, hoe dunner het smeermiddel. Draaiende asjes smeer je met dunne olie, iets dat langs elkaar schuift, smeer je met vet.
Als het mechaniek niet goed werkt, is smeren meestal de remedie. Nooit iets zomaar verstellen e.d.
Groeten,
Peter
Als het mechaniek niet goed werkt, is smeren meestal de remedie. Nooit iets zomaar verstellen e.d.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 mei 2022 20:05 #94648
door fransdemers
Bedankt Peter.
Zeer helder.
Zou ik nog iets smeren ?
Zeer helder.
Zou ik nog iets smeren ?
13 mei 2022 19:49 - 13 mei 2022 19:52 #94647
door peter1952
Peter Boin,
Klopt. De as die er aan zit gaat in het gat in het torentje naast de arm en de spindel valt in het schuifje dat aan het eind van de plaataandrukker zit. Zodoende komt de plaataandrukker op de platen te rusten,
Kijk ook even in de schematheek van de NVHR, daar vind je bij de AG1003 de gebruiksaanwijzing.
Groeten,
Peter
Kijk ook even in de schematheek van de NVHR, daar vind je bij de AG1003 de gebruiksaanwijzing.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Laatst bewerkt 13 mei 2022 19:52 door peter1952.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 mei 2022 19:44 #94646
door fransdemers
Wat bedoel je met de plaataandrukker aanbrengen? Hoe gaat dit? Bovenop de pak platen ?
13 mei 2022 19:40 - 13 mei 2022 19:44 #94645
door peter1952
Peter Boin,
De AG3010 is een kantel element. Door die iets te kantelen kun je de juiste naald kiezen. Maar die elementen zijn altijd vergaan, er zit een soort gel in om het kristal te dempen, maar die gel lost ook het kristal op en maakt het element onbruikbaar. Dat element kun je het beste weggooien.
De GP235 is een stereo keramisch element dat intern mono is geschakeld. Daar kun je alle platen mee afspelen.
De plaat kun je verschillende manieren afspelen:
1). Met de hand. Middelste druktoets naar beneden drukken. Arm met de hand op de plaat zetten. Als je de arm naar de plaat beweegt gaat automatisch het plateau draaien. Na afloop wordt de arm automatisch teruggezet en stopt de motor.
2). Automatisch - enkele plaat. Eerst middelste toets indrukken waardoor linker toets geheel omhoog komt. Daarna plaatdiameter kiezen door de linker toets meer of minder in te drukken tot de juiste plaatdiameter nog leesbaar is. Rechter toets indrukken en even ingedrukt houden tot de arm in beweging komt. Daarna de middelste toets geheel naar beneden drukken. Aan het eind van de plaat wordt de arm weer op de steun gezet en stopt de motor.
Als je de middelste toets omhoog laat staan wordt de plaat gerepeteerd.
3). Automatisch - meerdere platen. Platen op de dunne as leggen en de plaataandrukker aanbrengen. Rechter toets indrukken. De arm komt nu in beweging en alle platen worden afgespeeld. Na de laatste plaat wordt de arm op de steun gezet. De keuze van de plaatdiameter is nu automatisch, mits de linker toets geheel omhoog staat. Tussendoor kun je na de spelende plaat stoppen door de middelste toets naar beneden te drukken of de arm van de plaat te tillen en op de steun te leggen.
Denk er om: Nooit aan de arm komen als de speler aan het wisselen is!
Uiteraard eerst de juiste snelheid en naald kiezen (groene of N naald is voor 78 toeren, rode of M toets is voor andere platen.
Succes!
Groeten,
Peter
De GP235 is een stereo keramisch element dat intern mono is geschakeld. Daar kun je alle platen mee afspelen.
De plaat kun je verschillende manieren afspelen:
1). Met de hand. Middelste druktoets naar beneden drukken. Arm met de hand op de plaat zetten. Als je de arm naar de plaat beweegt gaat automatisch het plateau draaien. Na afloop wordt de arm automatisch teruggezet en stopt de motor.
2). Automatisch - enkele plaat. Eerst middelste toets indrukken waardoor linker toets geheel omhoog komt. Daarna plaatdiameter kiezen door de linker toets meer of minder in te drukken tot de juiste plaatdiameter nog leesbaar is. Rechter toets indrukken en even ingedrukt houden tot de arm in beweging komt. Daarna de middelste toets geheel naar beneden drukken. Aan het eind van de plaat wordt de arm weer op de steun gezet en stopt de motor.
Als je de middelste toets omhoog laat staan wordt de plaat gerepeteerd.
3). Automatisch - meerdere platen. Platen op de dunne as leggen en de plaataandrukker aanbrengen. Rechter toets indrukken. De arm komt nu in beweging en alle platen worden afgespeeld. Na de laatste plaat wordt de arm op de steun gezet. De keuze van de plaatdiameter is nu automatisch, mits de linker toets geheel omhoog staat. Tussendoor kun je na de spelende plaat stoppen door de middelste toets naar beneden te drukken of de arm van de plaat te tillen en op de steun te leggen.
Denk er om: Nooit aan de arm komen als de speler aan het wisselen is!
Uiteraard eerst de juiste snelheid en naald kiezen (groene of N naald is voor 78 toeren, rode of M toets is voor andere platen.
Succes!
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Laatst bewerkt 13 mei 2022 19:44 door peter1952.