Radio's van 1950 tot 1970
Leuke stunt van Jamin!
04 mrt 2020 10:02 - 04 mrt 2020 10:02 #82423
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Leuke stunt van Jamin!
Uiteraard is bluetooth geen enkel probleem, zeker als het eenvoudig weer te verwijderen is. Het zal wel typisch AD zijn dat ze beweren hetzelfde type gevonden te hebben (bewering van Jamin) terwijl de oude advertentie erbij geplaatst wordt en je meteen ziet dat het een totaal ander toestel is. 
Maar wij zitten in deze hobby en zien dat al snel uiteraard. Het meer dan overgrote deel van de bevolking heeft er niets mee en zijn al die oude radio's voor hen vrijwel hetzelfde.
Zet bijvoorbeeld in een nostalgisch bedoelde groep op FB een foto van een willekeurige radio uit het verleden en je krijgt gelijk een hele reeks reacties in de trant van: deze hadden wij thuis ook!
Maar wij zitten in deze hobby en zien dat al snel uiteraard. Het meer dan overgrote deel van de bevolking heeft er niets mee en zijn al die oude radio's voor hen vrijwel hetzelfde.
Zet bijvoorbeeld in een nostalgisch bedoelde groep op FB een foto van een willekeurige radio uit het verleden en je krijgt gelijk een hele reeks reacties in de trant van: deze hadden wij thuis ook!
Laatst bewerkt 04 mrt 2020 10:02 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 mrt 2020 09:47 #82422
door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic Leuke stunt van Jamin!
De KY 505 en 506 staan een aantal van op Marktplaats voor een paar tientjes. Geen zeldzaam en/of waardevol toestel dus. De echte KY 188 is niet meer te vinden.
En ja, het is ook hele goedkope reclame voor hun natuurlijk!
En ja, het is ook hele goedkope reclame voor hun natuurlijk!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
04 mrt 2020 09:45 #82421
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Leuke stunt van Jamin!
Een Erres KY-188 vindt je niet zo gemakkelijk.
Thijs
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
04 mrt 2020 09:44 #82420
door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic Leuke stunt van Jamin!
Ik denk dat de gepimpte en met bleutooth uitgeruste lampenradio's straks niet aan te slepen zijn als dit in het nieuws komt
Dus ik ga maar vast uitbreiden denk ik!
Misschien is het wel beter dat ze geen vooroorlogse radio op deze manier gepimpt hebben. Maar een wat minder zeldzaam naoorlogs type.
Het is volgens mij folie. Dus zou er zo weer af kunnen.
En ja, die Bluetooth. Wat moet je anders met een middengolf radio? Dan heb je er niks meer aan. Met Bleutooth kun je er nog dagelijks van genieten. Ik bouw het er altijd zo in dat het er zo weer uit komt. 4 of 5 draadjes lossolderen en hij kan er weer uit. De module en zijn voeding stop ik in een plastic behuizing die ik gewoon ergens met een dubbelzijdig stukje tape vastzet.
Misschien is het wel beter dat ze geen vooroorlogse radio op deze manier gepimpt hebben. Maar een wat minder zeldzaam naoorlogs type.
Het is volgens mij folie. Dus zou er zo weer af kunnen.
En ja, die Bluetooth. Wat moet je anders met een middengolf radio? Dan heb je er niks meer aan. Met Bleutooth kun je er nog dagelijks van genieten. Ik bouw het er altijd zo in dat het er zo weer uit komt. 4 of 5 draadjes lossolderen en hij kan er weer uit. De module en zijn voeding stop ik in een plastic behuizing die ik gewoon ergens met een dubbelzijdig stukje tape vastzet.
04 mrt 2020 09:43 #82419
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Leuke stunt van Jamin!
Vindt maar eens eenzelfde type. Zeker als leken zijnde.
Had jij een dergelijk model afgestaan als je er eentje zou hebben?
Het is een sympathie gebaar. Ze hebben er moeite voor gedaan. Oké, ook een beetje reclame voor ze, maar wat geeft dat??
En het is nu wel een uniek exemplaar. Voor (latere) Jamin verzamelaars wellicht interessant.
Had jij een dergelijk model afgestaan als je er eentje zou hebben?
Het is een sympathie gebaar. Ze hebben er moeite voor gedaan. Oké, ook een beetje reclame voor ze, maar wat geeft dat??
En het is nu wel een uniek exemplaar. Voor (latere) Jamin verzamelaars wellicht interessant.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
04 mrt 2020 09:38 - 04 mrt 2020 09:43 #82418
door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Leuke stunt van Jamin!
Leuk en dank voor het delen.
Dat pimpen hadden ze uiteraard beter kunnen laten, haha.
Maar ik was gewaarschuwd door je.....
Dat het hetzelfde type zou zijn is uiteraard onzin.
Tegenwoordig even internetten en je vindt zo het juiste type.
Maar wel een leuk initiatief.
Erres KY188
edit: we hebben elkaar gelijktijdig gepasseerd zo te zien.
Dat pimpen hadden ze uiteraard beter kunnen laten, haha.
Maar ik was gewaarschuwd door je.....
Dat het hetzelfde type zou zijn is uiteraard onzin.
Tegenwoordig even internetten en je vindt zo het juiste type.
Maar wel een leuk initiatief.
Erres KY188
edit: we hebben elkaar gelijktijdig gepasseerd zo te zien.
Laatst bewerkt 04 mrt 2020 09:43 door RR1957.