Radio's van 1950 tot 1970
De Lorenz portable die geen portable mag heten... De Neckar.
07 dec 2013 00:57 #38745
door Cees
Beantwoord door Cees in topic De Lorenz portable die geen portable mag heten... De Neckar.
Las ik een tijdje geleden een stukje op het www over een oude vooroorlogse Erres radio die
jaren lang in een vochtige omgeving had gestaan. De kast had heel erge vocht schade opgelopen.
Het chassis, vol met die oude teer knollen speelde na reiniging van schakelaars e.d nog goed.
De eigenaar, hobbyist, heeft het chassis zo gelaten en de kast netjes opgeknapt. Vakwerk!
Zo erg slecht waren die oude knollen van vooroorlogse productie dus nog niet!
Vr gr Cees.
jaren lang in een vochtige omgeving had gestaan. De kast had heel erge vocht schade opgelopen.
Het chassis, vol met die oude teer knollen speelde na reiniging van schakelaars e.d nog goed.
De eigenaar, hobbyist, heeft het chassis zo gelaten en de kast netjes opgeknapt. Vakwerk!
Zo erg slecht waren die oude knollen van vooroorlogse productie dus nog niet!
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 dec 2013 15:21 #38729
door klaas
Beantwoord door klaas in topic De Lorenz portable die geen portable mag heten... De Neckar.
Na de radio langzaam middels een variac te hebben opgestart, werkt hij wonderwel ook nog!
Ik weet niet hoe lang hij geen spanning meer heeft geproefd, omdat de vorige eigenaar helaas heengegaan is, en ook al enige tijd niet goed meer was. daarbij was de verzameling te groot om elke radio technisch ook in orde te houden.
Ik ga eens niets vervangen. Deze radio is geheel origineel met alle teer rommel er nog in en dat is nu ook eens leuk. Gebruiken zal ik m niet want ik luister nooit meer middengolf.
Op naar een volgend project.
gr, klaas
Ik weet niet hoe lang hij geen spanning meer heeft geproefd, omdat de vorige eigenaar helaas heengegaan is, en ook al enige tijd niet goed meer was. daarbij was de verzameling te groot om elke radio technisch ook in orde te houden.
Ik ga eens niets vervangen. Deze radio is geheel origineel met alle teer rommel er nog in en dat is nu ook eens leuk. Gebruiken zal ik m niet want ik luister nooit meer middengolf.
Op naar een volgend project.
gr, klaas
02 dec 2013 12:13 - 02 dec 2013 12:14 #38650
door klaas
Beantwoord door klaas in topic De Lorenz portable die geen portable mag heten... De Neckar.
Laatst bewerkt 02 dec 2013 12:14 door klaas.
27 nov 2013 21:27 - 27 nov 2013 21:29 #38545
door Armand
Beantwoord door Armand in topic De Lorenz portable die geen portable mag heten... De Neckar.
Leuke bijdrage Klaas. :thumbsup: Interessant om te lezen en mooie foto's.
Kennen we de Lorenz Neckar GW ook weer.De Pirolette met 2 buizen kende ik al wel.
Zelf heb ik een Lorenz Weekend II van 52/53 maar die heeft de kleine batterijbuisjes al.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, een aparte radio die je niet veel tegenkomt. :thumbsup:
Vriendelijke groeten, Armand
Kennen we de Lorenz Neckar GW ook weer.De Pirolette met 2 buizen kende ik al wel.
Zelf heb ik een Lorenz Weekend II van 52/53 maar die heeft de kleine batterijbuisjes al.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, een aparte radio die je niet veel tegenkomt. :thumbsup:
Vriendelijke groeten, Armand
Laatst bewerkt 27 nov 2013 21:29 door Armand.
27 nov 2013 10:20 #38524
door klaas
Note: Er staan trouwens ook een paar prachtige Lorenz portables van forumleden in het foto album van dit forum. Zeer het bekijken waard.
27 nov 2013 10:05 #38523
door klaas
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Armand