Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

1957 Graetz Melodia met ontbrekende onderdelen

Meer
19 dec 2020 20:57 #87564 door admin
Dag Jeroon, dit is een oud topic uit 2013. Beter is een nieuw aan te maken met je vraag.

Henk

Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 dec 2020 13:28 #87531 door jeroonnld
Hallo Henk, Ik zit met hetzelfde probleem, dezelfde spoel L41 lag los in de radio, 3 van de 4 aansluitingen kon ik makkelijk terug vinden behalve de aansluiting naar C 43 omdat ik geen zichtbare condensator vind. Kun je me helpen? , Groeten vanuit Zwitserland, Jeroen

Meer
22 apr 2013 08:14 - 22 apr 2013 08:26 #31239 door Huub
Ja henk die schall compresor stelt niet veel voor
Deze kan je beste weglaten een beetje geluid uit de boven rand
Van het toestel Maar je moet er wel de oor voor houden
Anders hoor je niks . :) .Huub
Laatst bewerkt 22 apr 2013 08:26 door Huub.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
22 apr 2013 04:24 #31235 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic 1957 Graetz Melodia met ontbrekende onderdelen
Als ik de foto bekijk van het schakelblok, zie ik veel aanslag. Dit zal ook op het omschakelmechanisme en de loopwielen van de FM draad zitten. Ik zou alles goed reinigen en een beetje smeren.

Wat voor antennen gebruik je voor MG of alleen op de ingebouwde ferriet?

Meer
21 apr 2013 21:14 #31222 door Melodia
Al een vervangende luidspreker gevonden, wel niet origineel, voor het midden. De ovale luidsprekers vind ik moeilijker op internet.

Domme vraag waarschijnlijk, maar kan ik de 'schallkompressor' door iets anders vervangen dan een originele schallkompressor? Door twee (kleine) luidsprekers die ik in de zijkant inbouw of zo?

Voor mij hoeft hij niet volledig origineel te zijn, het is misschien heiligschennis maar als het moet zaag ik graag voorzieningen om twee luidsprekers in de zijkanten te plaatsen...als hij maar goed werkt :-)

(heb nog oude boxen liggen die ik kan slopen, inclusief luidsprekerdoek etc.)

Meer
08 apr 2013 21:03 - 08 apr 2013 21:43 #30709 door Melodia
de klos zit op de juiste plaats, nieuwe kabel gesoldeerd, en nu 'werkt' hij.

Het is te zeggen...hij ontvangt één Franse zender op MW, op alle andere golflengtes ontvangt hij niets...

ik vermoed dat enkele lampen niet meer goed zijn, er zit ook een 'philips' lamp in, papieren elementen en vermoedelijk is er nog veel meer aan revisie toe :-)

*edit*

Enkele lampen vervangen door een bi ampli philips chassis (komt uit een pick up meubel dat ik gesloopt heb om een PC in te bouwen : tvkijkuh : )

alleen knop 'LW' geeft geen geluid
'LW' + 'FA' geeft geluid, enkele zenders kan ik goed ontvangen (veel gekraak)
op MW kan ik alleen maar één Franze zender relatief goed ontvangen
KW kan ik zaken ontvangen, klinkt turks, chinees, frans, etc. eigenlijk geeft dit de meeste 'zenders'
UKW geeft goede resultaten, maar ik kan enkel in deze stand het afstemmingskoord bijna niet meer verzetten, blijft voortdurend hangen wat hij niet doet in MW, LW, KW etc. (?)

Ik heb de EL84, ECH81, ECC86 vervangen door lampen uit de philips donor.
Laatst bewerkt 08 apr 2013 21:43 door Melodia.

Gemaakt door Kunena