Radio's van 1950 tot 1970
Hoeveel betalen voor een Philips F6x61A
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
09 nov 2011 19:21 #11442
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Hoeveel betalen voor een Philips F6x61A
Frans, op al deze vragen vind je hier het antwoord
: FYI : www.grammofoon.com/HiQGN/frameset.htm?index.html&ContentFrame : FYI :
Ik heb je ook een PM gezonden
gr. henk
: FYI : www.grammofoon.com/HiQGN/frameset.htm?index.html&ContentFrame : FYI :
Ik heb je ook een PM gezonden
gr. henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 nov 2011 18:51 #11440
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic Re: Hoeveel betalen voor een Philips F6x61A
Een meubel hoef ik persé niet (zie daarvoor hoofdstuk over de vrouw...:whistle: )
Maar ik dacht dat dit wel aardig zou klinken, maar na alle adviezen gelezen te hebben beter een HiQ zoeken dan.
Maar ik vroeg me nog af, waarom hebben ze bij HiQ een basbox en twee tweeters ? die basbox snap ik, en die eerste tweeter ook, maar als het geen stereo is, wat doet die tweede tweeter dan ?
Maar ik dacht dat dit wel aardig zou klinken, maar na alle adviezen gelezen te hebben beter een HiQ zoeken dan.
Maar ik vroeg me nog af, waarom hebben ze bij HiQ een basbox en twee tweeters ? die basbox snap ik, en die eerste tweeter ook, maar als het geen stereo is, wat doet die tweede tweeter dan ?
09 nov 2011 17:33 #11438
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Hoeveel betalen voor een Philips F6x61A
Frans,
een HiQ speelt veel beter dan het meubel je heb last van het sleutelgat effect met het meubel geluid verspreid zich niet goed. Het meubel is helemaal geen geen stereo kwam pas eind jaren 50 begin zestig
en om van het grote bakbeest een HiQ te maken zit je ook niet op te wachten
als je kijkt voor een HiQ radio kan je de basbox in een hoek zetten de hogetonen stralers aan de wand
en de radio op een tafel of dressoir en een platenspeler met stereo element nemen en mono bedraden L+R door verbinden
dan kun je alles op draaien Maar het is geen stereo geluid
Als je een meubel wilt kun je beter kijken voor iets anders er zijn veel mooiere meubels wat wel een sierraad is in de kamer maar deze moet veels te veel aangebeuren.
Grt René Daemen
een HiQ speelt veel beter dan het meubel je heb last van het sleutelgat effect met het meubel geluid verspreid zich niet goed. Het meubel is helemaal geen geen stereo kwam pas eind jaren 50 begin zestig
en om van het grote bakbeest een HiQ te maken zit je ook niet op te wachten
als je kijkt voor een HiQ radio kan je de basbox in een hoek zetten de hogetonen stralers aan de wand
en de radio op een tafel of dressoir en een platenspeler met stereo element nemen en mono bedraden L+R door verbinden
dan kun je alles op draaien Maar het is geen stereo geluid
Als je een meubel wilt kun je beter kijken voor iets anders er zijn veel mooiere meubels wat wel een sierraad is in de kamer maar deze moet veels te veel aangebeuren.
Grt René Daemen
René Daemen
09 nov 2011 15:32 - 09 nov 2011 15:33 #11432
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Re: Hoeveel betalen voor een Philips F6x61A
Hoi Frans,
Het kan dan wel een monster zijn, een mooi model vind ik het ook niet maar kijkeen s naar de bouw van de kast.
De lagetonenspeaker zit schuin onderin en straalt mede via de vloer naar voren uit, zal een goede bas opleveren.
Ook de hogetonenspeaker is echt goed.
Wanneer je zo,n meubel een goede revisie geeft heb je een heel goed klinkend geval in je huis.
Dit chassis is enorm goed ook de ontvangst is goed.
Je kunt er met losse speakers een Hi-Q van maken, het chassis is tenslotte hetzelfde.
Nu je vrouw nog, succes!
groet Frank
Het kan dan wel een monster zijn, een mooi model vind ik het ook niet maar kijkeen s naar de bouw van de kast.
De lagetonenspeaker zit schuin onderin en straalt mede via de vloer naar voren uit, zal een goede bas opleveren.
Ook de hogetonenspeaker is echt goed.
Wanneer je zo,n meubel een goede revisie geeft heb je een heel goed klinkend geval in je huis.
Dit chassis is enorm goed ook de ontvangst is goed.
Je kunt er met losse speakers een Hi-Q van maken, het chassis is tenslotte hetzelfde.
Nu je vrouw nog, succes!
groet Frank
Laatst bewerkt 09 nov 2011 15:33 door Franc.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 nov 2011 09:34 #11430
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic Re: Hoeveel betalen voor een Philips F6x61A
Mijn bezinning is over.
Als ik dat monster naar mijn hok sleep, ga ik wel in aanvaring komen met mijn echtgenote.:neeneenee:
Dus jullie wijze raad indachtig zijnde, kijk ik rustig verder uit naar iets compacters..
Als ik dat monster naar mijn hok sleep, ga ik wel in aanvaring komen met mijn echtgenote.:neeneenee:
Dus jullie wijze raad indachtig zijnde, kijk ik rustig verder uit naar iets compacters..
09 nov 2011 08:58 #11429
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: Hoeveel betalen voor een Philips F6x61A
Het klopt dat er twee EL84's en twee luidsprekers inzitten.
Maar het is geen stereo. Het is een mono Bi-Ampli toestel.
Op de website van het NGG www.grammofoon.com is wel een verklaring van deze kreet te vinden.
Bovendien, HQ en Stereo zijn twee totaal verschillende dingen.
HQ hoeft geen Stereo te zijn. En Stereo ook geen HQ.
En welke platenspeler er ook inzit, de AG1003 of de AG1016, het zijn in ieder geval mono spelers.
Met een mono element.
En weet wel dat stereo grammofoonplaten, afgespeeld met een mono element, onherstelbaar worden beschadigd.
Als dit toestel helemaal in orde is, zal er zeker een mooi geluid uitkomen.
Maar het blijft mono.
Bezint eer gij begint
Maar het is geen stereo. Het is een mono Bi-Ampli toestel.
Op de website van het NGG www.grammofoon.com is wel een verklaring van deze kreet te vinden.
Bovendien, HQ en Stereo zijn twee totaal verschillende dingen.
HQ hoeft geen Stereo te zijn. En Stereo ook geen HQ.
En welke platenspeler er ook inzit, de AG1003 of de AG1016, het zijn in ieder geval mono spelers.
Met een mono element.
En weet wel dat stereo grammofoonplaten, afgespeeld met een mono element, onherstelbaar worden beschadigd.
Als dit toestel helemaal in orde is, zal er zeker een mooi geluid uitkomen.
Maar het blijft mono.
Bezint eer gij begint