Radio's van 1950 tot 1970
philips BX700A
23 okt 2011 16:09 #10756
door jarno
.
Beantwoord door jarno in topic Re: philips BX700A
hallo henk
dan weet ik mischien al waarom hij enkel zacht geluid geeft.
maar dat zal ik nog moeten uitzoeken.
wat er verder nog ontbreekt is het beugeltje met de buisvoetjes en gelijkrichtbuizen (deze zijn vervangen voor diode's)
er ontbreekt ook nog een rimlock buisvoetje voor een eb41 buis, de 2 eb41 buisjes zijn weg en de 2 ef42 buizjes zijn ververdwenen.
het viel me al wel op dat het toestel 2 potmeters heefd voor het regelen van de vollume.
groet jarno
dan weet ik mischien al waarom hij enkel zacht geluid geeft.
maar dat zal ik nog moeten uitzoeken.
wat er verder nog ontbreekt is het beugeltje met de buisvoetjes en gelijkrichtbuizen (deze zijn vervangen voor diode's)
er ontbreekt ook nog een rimlock buisvoetje voor een eb41 buis, de 2 eb41 buisjes zijn weg en de 2 ef42 buizjes zijn ververdwenen.
het viel me al wel op dat het toestel 2 potmeters heefd voor het regelen van de vollume.
groet jarno
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 okt 2011 10:47 #10723
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: philips BX700A
Hallo Jarno,
Je boft maar weer met het aanbod van Henk K. Zo zie je maar weer eens hoe nuttig het forum kan zijn. Van dezelfde Henk kreeg ik twee jaar geleden een trafo voor een 2514 :smilythumb:
Ik denk dat de wormgaatjes nog uit andere tijden zijn. Het makkelijkst krijgt ze dicht met harde stop was in de goeie kleur.
Dat wordt (werd?) door meubel restaurateurs en antiquairs gebruikt. Het lijkt een beetje op kaarsvet, maar dan bruin van kleur. Misschien kan iemand je aan een beetje stopwas helpen
Daarna de radio mooi glimmend poetsen met meubelwas en genieten maar van de fraaie klank van deze luxe radio
.
Groeten, Hans
Je boft maar weer met het aanbod van Henk K. Zo zie je maar weer eens hoe nuttig het forum kan zijn. Van dezelfde Henk kreeg ik twee jaar geleden een trafo voor een 2514 :smilythumb:
Ik denk dat de wormgaatjes nog uit andere tijden zijn. Het makkelijkst krijgt ze dicht met harde stop was in de goeie kleur.
Dat wordt (werd?) door meubel restaurateurs en antiquairs gebruikt. Het lijkt een beetje op kaarsvet, maar dan bruin van kleur. Misschien kan iemand je aan een beetje stopwas helpen
Daarna de radio mooi glimmend poetsen met meubelwas en genieten maar van de fraaie klank van deze luxe radio
Groeten, Hans
23 okt 2011 01:25 #10717
door henkk
Beantwoord door henkk in topic Re: philips BX700A
Zo'n luidspreker heb ik nog wel ergens,wat ontbreekt er bij de voeding?Overigens is bijna altijd 1 helft van de primaire wikkeling van de uitgangstrafo defekt,deze waren voorheen nog bij Jan Post verkrijgbaar.
Vervang wel de teerdotten in en om de eindtrap,anders zal de nieuwe trafo ook niet lang leven.
De FM werkt meestal het beste met enigzins versleten EF 42's,als de gevoeligheid van de FM slecht is komt dat vaak door een door verbranding kortgesloten anodeweerstand van de eerste EF42,
ook kunnen losgeraakte massaverbindingen van de afstemcondensator ellende op de FM geven,de AM speelt dan vrolijk door.
De FM kan met wat gepruts dus best aardig spelen,als het geluid vervormt zit dat vrijwel nooit in de Foster-Seeley detector maar in andere narigheid in de middenfrequent.(Meeatal parasitair oscileren,buisvoetjes goed schoonmaken en zo...
Succes,
Henk
Vervang wel de teerdotten in en om de eindtrap,anders zal de nieuwe trafo ook niet lang leven.
De FM werkt meestal het beste met enigzins versleten EF 42's,als de gevoeligheid van de FM slecht is komt dat vaak door een door verbranding kortgesloten anodeweerstand van de eerste EF42,
ook kunnen losgeraakte massaverbindingen van de afstemcondensator ellende op de FM geven,de AM speelt dan vrolijk door.
De FM kan met wat gepruts dus best aardig spelen,als het geluid vervormt zit dat vrijwel nooit in de Foster-Seeley detector maar in andere narigheid in de middenfrequent.(Meeatal parasitair oscileren,buisvoetjes goed schoonmaken en zo...
Succes,
Henk
20 okt 2011 16:12 #10661
door jarno
.
hallo rené
daar dacht ik ook al aan
, maar opnieuw lakken is denk ik dan ook nog nodig.
en ik moet nog even kijken hoe ik de gaatjes dicht kan maken.
groet jarno
daar dacht ik ook al aan
en ik moet nog even kijken hoe ik de gaatjes dicht kan maken.
groet jarno
.
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
20 okt 2011 15:40 #10658
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: philips BX700A
Hup!
De kast in de vrieskist.
Groet
René
De kast in de vrieskist.
Groet
René
20 okt 2011 15:18 - 20 okt 2011 15:18 #10656
door jarno
.
hallo rene
de kast heefd bovenop wel wat krassen en hij bladderd aan de voorkand ook wat af.
de puntjes zitten helaas niet op de lak, maar zijn wormgaatjes.
dat word nog wel een probleem.
ik zat er zelf aan te denken om de kast ook helemaal opnieuw te lekken.
het leuke is dat ik hem zo heb gekregen ven iemand op stage en heb hem eigenlijk van de stort gehouden
.
groet jarno
de kast heefd bovenop wel wat krassen en hij bladderd aan de voorkand ook wat af.
de puntjes zitten helaas niet op de lak, maar zijn wormgaatjes.
dat word nog wel een probleem.
ik zat er zelf aan te denken om de kast ook helemaal opnieuw te lekken.
het leuke is dat ik hem zo heb gekregen ven iemand op stage en heb hem eigenlijk van de stort gehouden
groet jarno
.
Laatst bewerkt 20 okt 2011 15:18 door jarno.