Algemeen
Voor de K7 liefhebbers....
26 jul 2011 21:53 #7184
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Voor de K7 liefhebbers....
Ze zijn heus wel betrouwbaar genoeg te maken, hoewel het als eigenaar echt handig is als je zelf ook wat onderhoud kan doen en wat onderdelen op reserve legt.
Als je een uiterlijk mooi exemplaar verkoopt waar niet teveel mee mis is (lijntrafo en buis toch minstens bewezen in orde) dan krijg je daar heus wel meer dan een tientje voor. Hoeveel meer? Wat de gek ervoor geeft... Ik zou zeggen dat die 50 euro die gevraagd zou worden wel echt het maximum is en dat je normaal meer richting 25 gaat, maargoed.
Het probleem zit puur en alleen in het grote aantal tegelijk, dan zijn ze geen drol meer waard. Immers zal een gedeelte slooprijp zijn en het andere gedeelte kost sjouwwerk en opslag.
De enige unieke meerwaarde aan zo'n grote partij ligt in het tegelijk kunnen documenteren van een groot aantal toestellen; ook dat hoort bij het behouden van historisch erfgoed inclusief de toestellen die je onvermijdelijk ook daarna sloopt. Ik heb het wel eens vaker gezegd: zo doen archeologen het ook.
Als je een uiterlijk mooi exemplaar verkoopt waar niet teveel mee mis is (lijntrafo en buis toch minstens bewezen in orde) dan krijg je daar heus wel meer dan een tientje voor. Hoeveel meer? Wat de gek ervoor geeft... Ik zou zeggen dat die 50 euro die gevraagd zou worden wel echt het maximum is en dat je normaal meer richting 25 gaat, maargoed.
Het probleem zit puur en alleen in het grote aantal tegelijk, dan zijn ze geen drol meer waard. Immers zal een gedeelte slooprijp zijn en het andere gedeelte kost sjouwwerk en opslag.
De enige unieke meerwaarde aan zo'n grote partij ligt in het tegelijk kunnen documenteren van een groot aantal toestellen; ook dat hoort bij het behouden van historisch erfgoed inclusief de toestellen die je onvermijdelijk ook daarna sloopt. Ik heb het wel eens vaker gezegd: zo doen archeologen het ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Minder
Meer
26 jul 2011 21:22 #7183
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Voor de K7 liefhebbers....
Ach ... Als zo'n Philips K-7 eneigszins betrouwbaar zou zijn, had ik er ook wel eentje gewild ( het liefste een console ).
groeten van Henk.
groeten van Henk.
26 jul 2011 21:00 #7182
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Voor de K7 liefhebbers....
Ach Huub
zoveel is het niet waard 10tje perstuk en te bedenken dat ze het niet doen
dus 70 euro voor die kleuren tv's
als je naar de kringloop brengt gaan ze naar de stort omdat het daar niet verkoopbaar is
moderne tv's de laatste beeldbuis toestellen raak je niet eens kwijt
kijk leuke toestellen de K7 voor verzamelaars maar niet voor dagelijks gebruik
wel 350 Watt wat hij verbruikt lekker voor de winter
kijk er zijn liefhebbers voor
alleen op de rommelmarkten kom je ze niet meer tegen 10 jaar terug gezien op de rommelt ergens op de veluwe bij een kerk. maar ja toen was het nog niet zo hot
Grt René Daemen
zoveel is het niet waard 10tje perstuk en te bedenken dat ze het niet doen
dus 70 euro voor die kleuren tv's
als je naar de kringloop brengt gaan ze naar de stort omdat het daar niet verkoopbaar is
moderne tv's de laatste beeldbuis toestellen raak je niet eens kwijt
kijk leuke toestellen de K7 voor verzamelaars maar niet voor dagelijks gebruik
wel 350 Watt wat hij verbruikt lekker voor de winter
kijk er zijn liefhebbers voor
alleen op de rommelmarkten kom je ze niet meer tegen 10 jaar terug gezien op de rommelt ergens op de veluwe bij een kerk. maar ja toen was het nog niet zo hot
Grt René Daemen
René Daemen
26 jul 2011 20:31 - 26 jul 2011 20:33 #7180
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Voor de K7 liefhebbers....
Ik weet niet of de verkoper dit hier op het Forum
ook alemaal leest .Dan denk hij er zijn er velen
die toch op mijn toestellen zitten te azen ,
Denkt ik maak een goeden prijs Kassa.: prima : Huub
ook alemaal leest .Dan denk hij er zijn er velen
die toch op mijn toestellen zitten te azen ,
Denkt ik maak een goeden prijs Kassa.: prima : Huub
Laatst bewerkt 26 jul 2011 20:33 door Huub.
26 jul 2011 20:26 #7179
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Voor de K7 liefhebbers....
Hallo Gert
er zijn van die mensen....
een misleidende advertentie kan het opzich best zijn maar nergens staat dat je de helepartij
moet nemen kijk dan moetje dat in je advertentie zetten hij moet blij zijn dat hij reactie krijgt
als er 2 reageren zou ik zeggen kom maar uitzoeken voor het zelfde neemt men 2 of 3 tegelijk mee
nou als een ander 1 meneemt je kan best wat overhouden wat niet meer gaaf is nou dan zet je op een forum
heb je weer liefhebbers. kijk alsd hij niets doet staat het over 20 jaar nog zo
kijk het krijgt gewoon geen hoge waarde meer voor een liefhebber maar rijk zul je niet worden
Het enige wat men kan doen als er meerdere geen reactie gewoon MP beheer tippen voor misleidende advertentie
dan nemen hun actie het kan zijn dat deze man toegang tot marktplaats ontzegt wordt en met de hap blijft zitten
ik heb zelf ook wel eens dingen op MP gehad maar stuurde wel een reactie
en de onzinbieders werden verwijdert maar als echt iemand intresse heeft kan deze eerst kijken en dan besluit nemen tot aankoop.
Misschien wordt de verkoper nog wakker
succes
René Daemen
er zijn van die mensen....
een misleidende advertentie kan het opzich best zijn maar nergens staat dat je de helepartij
moet nemen kijk dan moetje dat in je advertentie zetten hij moet blij zijn dat hij reactie krijgt
als er 2 reageren zou ik zeggen kom maar uitzoeken voor het zelfde neemt men 2 of 3 tegelijk mee
nou als een ander 1 meneemt je kan best wat overhouden wat niet meer gaaf is nou dan zet je op een forum
heb je weer liefhebbers. kijk alsd hij niets doet staat het over 20 jaar nog zo
kijk het krijgt gewoon geen hoge waarde meer voor een liefhebber maar rijk zul je niet worden
Het enige wat men kan doen als er meerdere geen reactie gewoon MP beheer tippen voor misleidende advertentie
dan nemen hun actie het kan zijn dat deze man toegang tot marktplaats ontzegt wordt en met de hap blijft zitten
ik heb zelf ook wel eens dingen op MP gehad maar stuurde wel een reactie
en de onzinbieders werden verwijdert maar als echt iemand intresse heeft kan deze eerst kijken en dan besluit nemen tot aankoop.
Misschien wordt de verkoper nog wakker
succes
René Daemen
René Daemen
Minder
Meer
26 jul 2011 19:56 #7175
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Re: Voor de K7 liefhebbers....
Hallo
Ik heb ook nog geen mail terug.
Maar de verkoper is misschien weg of zo en reageert misschien later.
Of hij denkt nou dat is maar voor een of 2 toestellen....ik wacht tot ze allemaal weg gaan.
We kunnen niet meer dan afwachten.
Gr Bjorn
Ik heb ook nog geen mail terug.
Maar de verkoper is misschien weg of zo en reageert misschien later.
Of hij denkt nou dat is maar voor een of 2 toestellen....ik wacht tot ze allemaal weg gaan.
We kunnen niet meer dan afwachten.
Gr Bjorn