Algemeen
Ik weet dat het vloeken in de kerk is voor menig een!
Minder
Meer
18 mei 2020 11:04 #83755
door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Ik weet dat het vloeken in de kerk is voor menig een!
Als de geluidsweergave van een oude radio mij niet bevalt, dan sluit ik eerst een extra luidsprekerbox op aan. Denk hierbij aan een gebrek aan diepere lage tonen weergave of het ontbreken van het top-hoog. Meestal is dat een open box met een AD3800M of AD8080M4 luidspreker.
groetjes,
-=Kees=-
groetjes,
-=Kees=-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 mei 2020 23:57 - 18 mei 2020 00:55 #83750
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Ik weet dat het vloeken in de kerk is voor menig een!
dual cone speakers worden het dan.
Edit,
Ik zie zojuist dat Peter en Jan dat ook vermeld hebben.
@ Jan.
Resultaten zijn inderdaad onvoorspelbaar.
In dit geval heeft het goed uitgepakt.
Peter,
Op zich vind ik de speakers van de AY redelijk full range vandaar mijn opmerking semi full range.
Ze zijn duidelijk anders dan de 30 cm bas luidsprekers van een V200 KD en 201.
Ze zijn min of meer gelijk aan de speakers van een Channel enkel het jasje is anders.
De laagweergave van deze originele AY speakers bevalt mij overigens beter dan de Philips dubbel conus speakers die ik erin had gezet.
Edit,
Ik zie zojuist dat Peter en Jan dat ook vermeld hebben.
@ Jan.
Resultaten zijn inderdaad onvoorspelbaar.
In dit geval heeft het goed uitgepakt.
De luidsprekers van de AY zijn ook geen full-range luidsprekers.
Peter,
Op zich vind ik de speakers van de AY redelijk full range vandaar mijn opmerking semi full range.
Ze zijn duidelijk anders dan de 30 cm bas luidsprekers van een V200 KD en 201.
Ze zijn min of meer gelijk aan de speakers van een Channel enkel het jasje is anders.
De laagweergave van deze originele AY speakers bevalt mij overigens beter dan de Philips dubbel conus speakers die ik erin had gezet.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 mei 2020 00:55 door Bert Kn.
17 mei 2020 23:56 #83749
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Ik weet dat het vloeken in de kerk is voor menig een!
Bert bedoelt een dubbele conus.
Van oorsprong is het de bedoeling dat je de jukebox gebruikt met extra luidsprekers, ook voor het stereo effect. In de extra luidsprekers zat een uitschakelbaar filter (condensator) zodat de lage tonen alleen door de jukebox werden weergegeven.
Ik heb eens twee boxen gehad waar in elke box twee AD3800AM’s zaten. Parallel op de 70 V uitgang neemt zo’ n box dan c.a. 12 W. op.
Groeten,
Peter
Van oorsprong is het de bedoeling dat je de jukebox gebruikt met extra luidsprekers, ook voor het stereo effect. In de extra luidsprekers zat een uitschakelbaar filter (condensator) zodat de lage tonen alleen door de jukebox werden weergegeven.
Ik heb eens twee boxen gehad waar in elke box twee AD3800AM’s zaten. Parallel op de 70 V uitgang neemt zo’ n box dan c.a. 12 W. op.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
17 mei 2020 23:51 #83748
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Ik weet dat het vloeken in de kerk is voor menig een!
Ik heb hier ook wel mee geëxperimenteerd, maar het resultaat is onvoorspelbaar. Het is afhankelijk van de grootte, vorm en materiaal van deze "whizzer". Ipv een whizzer zou ik het liever een extra conus noemen zoals bij een dubbelconus luidspreker.
Groet, Jan
Groet, Jan
17 mei 2020 23:49 #83747
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Ik weet dat het vloeken in de kerk is voor menig een!
@Cees,
Dat is idd het trechtertje op de conus.
Groet Frank
Dat is idd het trechtertje op de conus.
Groet Frank
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
17 mei 2020 23:44 #83746
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Ik weet dat het vloeken in de kerk is voor menig een!
Met Whizzer (ik ken het woord niet) bedoel je een klankverstrooier ?
zo'n papieren trechter op de spreekspoel ?
zo'n papieren trechter op de spreekspoel ?
Cees- pa1dba