Algemeen
Philips LX444 emLX422 afstemschalen.
03 nov 2014 18:09 #47711
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips LX444 emLX422 afstemschalen.
Ben heeft zich even uit kunnen leven, en omdat Ben aangeeft niet op verdere reacties te zitten wachten, sluit ik dit onderwerp.
Diegenen die het werk van Ben waarderen, weten hem ongetwijfeld te vinden.
Admin
Diegenen die het werk van Ben waarderen, weten hem ongetwijfeld te vinden.
Admin
Henk van 't Kruis
Onderwerp is gesloten.
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
03 nov 2014 15:35 - 03 nov 2014 15:35 #47708
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philips LX444 emLX422 afstemschalen.
Ach ja dan ligt stoppen voor de hand ,wat kan jou het ook schelen nietwaar ?
boos
Het gaat er mij om dat door het maken en weer kunnen leveren van nieuwe onderdelen door de jaren heen duizenden radio's van de sloop gered zijn!
Denkt daar als radioliefhebber dan nooit iemand aan..ik merk van niet.Dat kan u doorgaans geen bal schelen.
Maar oh whee als u ineens zelf iets nodig hebt, dan moet Ben maar zien hoe die het doet.
Niemand die zelf eens een oproepje plaatst om 15 mensen bij elkaar te vinden....gewoonweg te lui!
Dat er dankzij nieuwe onderdelen zo gigantisch veel toestellen weer staan te pronken die anders gesloopt of weggegooid waren geweest.
Dat moet een club als de nvhr e.a toch gigantisch aanspreken?
Maar Nee hoor, reproducties word totaal ten onrechte allaan maar als geldwolverij gezien.
Ik zit niet te wachten op verdere reactie's hierover.
Bespaar u a.u.b de moeite.
Dit is hoe het is en niet anders: De laksheid en ongeïnteresseerdheid van veel zogenaamde radioliefhebbers die slechts alleen aan zichzelf denken en vol argwaan en achterdocht zitten
zonder eerst eens even het grotere geheel te overzien.
Wat mij betreft mag het slot erop.
boos
Het gaat er mij om dat door het maken en weer kunnen leveren van nieuwe onderdelen door de jaren heen duizenden radio's van de sloop gered zijn!
Denkt daar als radioliefhebber dan nooit iemand aan..ik merk van niet.Dat kan u doorgaans geen bal schelen.
Maar oh whee als u ineens zelf iets nodig hebt, dan moet Ben maar zien hoe die het doet.
Niemand die zelf eens een oproepje plaatst om 15 mensen bij elkaar te vinden....gewoonweg te lui!
Dat er dankzij nieuwe onderdelen zo gigantisch veel toestellen weer staan te pronken die anders gesloopt of weggegooid waren geweest.
Dat moet een club als de nvhr e.a toch gigantisch aanspreken?
Maar Nee hoor, reproducties word totaal ten onrechte allaan maar als geldwolverij gezien.
Ik zit niet te wachten op verdere reactie's hierover.
Bespaar u a.u.b de moeite.
Dit is hoe het is en niet anders: De laksheid en ongeïnteresseerdheid van veel zogenaamde radioliefhebbers die slechts alleen aan zichzelf denken en vol argwaan en achterdocht zitten
zonder eerst eens even het grotere geheel te overzien.
Wat mij betreft mag het slot erop.
Handtekening
Laatst bewerkt 03 nov 2014 15:35 door Ben Dijkman.
Onderwerp is gesloten.
03 nov 2014 14:10 #47706
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips LX444 emLX422 afstemschalen.
Ik lees hier voor het eerst dat er veel gezeik is over prijzen
Daarom zeg ik ook maar beter te duur als NIET te koop
Ik denk ook wel stellig dat ben er veel werk aan heeft
En een goed produkt levert .Ja als men er geen lol meer aan heeft
Dan legt stoppen voor de hand .
Huub
Daarom zeg ik ook maar beter te duur als NIET te koop
Ik denk ook wel stellig dat ben er veel werk aan heeft
En een goed produkt levert .Ja als men er geen lol meer aan heeft
Dan legt stoppen voor de hand .
Huub
Onderwerp is gesloten.
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
03 nov 2014 13:32 - 03 nov 2014 13:53 #47704
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philips LX444 emLX422 afstemschalen.
Ik besef dat ik hartstikke gek ben om mij nog langer te sloven voor een doelgroep
die het simpelweg verrekt om ook maar 1 seconde uit de luie stoel te komen om even ergens aan mee te werken om de prijs zo goedkoop mogelijk te maken.
Een doelgroep die wel heel graag uit diezelfde luie stoel komt om te zeiken over de prijs door een blijkbaar idiote achterdocht dat wij misschien wel eens winsten zouden kunnen maken ten koste van hun "oh zo geliefde" radiohobby.
Een doelgroep die van ons eiste dat alle repro's gemerkt worden omdat het anders vervalsingen zouden zijn? Gasten die zelf sowieso nooit ergens aan meewerken...Mensen die niets anders te doen hebben dan het afzeiken van mensen die wel hun kop durven uit te steken en de handen uit de mouwen steken.
Mensen die wars van hun eigen achterdocht en krenterigheid zelfs niet eens meer in staat zijn zich voor te stellen dat er nog mensen die zijn het WEL leuk vinden om nieuwe onderdelen te maken zonder daar uiteindelijk veel beter aan te worden, maar hun werk uit pure liefde doen..
Nieuwe kristalontvangertjes, spoelen, en weet ik wat al niet meer daar word alle medewerking aan verleend en de loftrompet over geblazen ...ook door de NVHR..
De repromensen moeten zich maar zien te redden en worden als paria's behandeld omdat de leden de NVHR anders misschien wel eens zouden kunnen beschuldigen van medeplichtigheid aan het vermeende winstbejag...
Terwijl in Duitsland de Duitse radio vereniging ons nu juist graag alle medewerking geeft...
De vereniging wel ..de leden zelf echter zijn zeker net zo passief als de Nederlanders..
Komt ook totaal niets uit...wel roepen maar NERGENS aan mee werken
Alle verdiensten die wij maken worden rechtstreeks in nieuwe oplages of items gezet.!
Ik had dat ook in eigen zak kunnen steken ,maar dat doe ik niet!
Wie een beetje weet wat alles kost kan op 3 vingers wel natellen dat de prijzen waarvoor wij o.a schalen gemaakt hebben nooit winstgevend KAN zijn.
Dat heb ik al zo vaak proberen uit te leggen.........tegen dovemansoren
Ik heb er na 14 jaar van onophoudelijk antie-repro gezeik en gezever op deze manier totaal geen zin meer in...
Natuurlijk zijn er best wel een handjevol mensen die wel degelijk waarderen wat we doen.
Echter..........dat is een zwijgende minderheid op de fora ..trekken de mond ook liever niet open..
Wat we nog op voorraad hebben blijft te koop.
Nieuwe initiatieven worden door mij niet meer genomen...
Alleen als mensen zelf komen voor 20 stuks wil ik nog wat doen.
Dat zijn doorgaans buitenlandse handelaren die zo'n hele oplage in 1x van mij afnemen.
Kijk daar kan ik wat mee!
Dat radio "liefhebbers " hier straks via die handelaren uiteindelijk veel meer moet betalen dan u ooit bij mij betaald zou hebben.........dat heeft deze doelgroep puur aan zichzelf te danken.
Alle trouwe klanten staan geregistreerd en zullen door mij zoals altijd op hun wenken bediend worden indien ze wat nodig hebben.
Ik kan zo open zeggen wat ik denk omdat ik absoluut geen geldelijke belangen te verliezen heb:
Die zijn er nml niet en zijn er ook nooit geweest..
die het simpelweg verrekt om ook maar 1 seconde uit de luie stoel te komen om even ergens aan mee te werken om de prijs zo goedkoop mogelijk te maken.
Een doelgroep die wel heel graag uit diezelfde luie stoel komt om te zeiken over de prijs door een blijkbaar idiote achterdocht dat wij misschien wel eens winsten zouden kunnen maken ten koste van hun "oh zo geliefde" radiohobby.
Een doelgroep die van ons eiste dat alle repro's gemerkt worden omdat het anders vervalsingen zouden zijn? Gasten die zelf sowieso nooit ergens aan meewerken...Mensen die niets anders te doen hebben dan het afzeiken van mensen die wel hun kop durven uit te steken en de handen uit de mouwen steken.
Mensen die wars van hun eigen achterdocht en krenterigheid zelfs niet eens meer in staat zijn zich voor te stellen dat er nog mensen die zijn het WEL leuk vinden om nieuwe onderdelen te maken zonder daar uiteindelijk veel beter aan te worden, maar hun werk uit pure liefde doen..
Nieuwe kristalontvangertjes, spoelen, en weet ik wat al niet meer daar word alle medewerking aan verleend en de loftrompet over geblazen ...ook door de NVHR..
De repromensen moeten zich maar zien te redden en worden als paria's behandeld omdat de leden de NVHR anders misschien wel eens zouden kunnen beschuldigen van medeplichtigheid aan het vermeende winstbejag...
Terwijl in Duitsland de Duitse radio vereniging ons nu juist graag alle medewerking geeft...
De vereniging wel ..de leden zelf echter zijn zeker net zo passief als de Nederlanders..
Komt ook totaal niets uit...wel roepen maar NERGENS aan mee werken
Alle verdiensten die wij maken worden rechtstreeks in nieuwe oplages of items gezet.!
Ik had dat ook in eigen zak kunnen steken ,maar dat doe ik niet!
Wie een beetje weet wat alles kost kan op 3 vingers wel natellen dat de prijzen waarvoor wij o.a schalen gemaakt hebben nooit winstgevend KAN zijn.
Dat heb ik al zo vaak proberen uit te leggen.........tegen dovemansoren
Ik heb er na 14 jaar van onophoudelijk antie-repro gezeik en gezever op deze manier totaal geen zin meer in...
Natuurlijk zijn er best wel een handjevol mensen die wel degelijk waarderen wat we doen.
Echter..........dat is een zwijgende minderheid op de fora ..trekken de mond ook liever niet open..
Wat we nog op voorraad hebben blijft te koop.
Nieuwe initiatieven worden door mij niet meer genomen...
Alleen als mensen zelf komen voor 20 stuks wil ik nog wat doen.
Dat zijn doorgaans buitenlandse handelaren die zo'n hele oplage in 1x van mij afnemen.
Kijk daar kan ik wat mee!
Dat radio "liefhebbers " hier straks via die handelaren uiteindelijk veel meer moet betalen dan u ooit bij mij betaald zou hebben.........dat heeft deze doelgroep puur aan zichzelf te danken.
Alle trouwe klanten staan geregistreerd en zullen door mij zoals altijd op hun wenken bediend worden indien ze wat nodig hebben.
Ik kan zo open zeggen wat ik denk omdat ik absoluut geen geldelijke belangen te verliezen heb:
Die zijn er nml niet en zijn er ook nooit geweest..
Handtekening
Laatst bewerkt 03 nov 2014 13:53 door Ben Dijkman.
Onderwerp is gesloten.
03 nov 2014 13:22 #47703
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips LX444 emLX422 afstemschalen.
Ja, Klaas, goed idee. Er zijn nog genoeg buitenlandse radio forums waar Ben met geïnteresseerde mensen
in contact kan treden? Zelf heb ik op die manier in het verleden ook wel eens een achterwant voor
een radio kunnen scoren. Met verzending er bij, prijzig. Maar dat had ik er voor over.
Ik wens Ben daar mee succes. Vr gr Cees.
in contact kan treden? Zelf heb ik op die manier in het verleden ook wel eens een achterwant voor
een radio kunnen scoren. Met verzending er bij, prijzig. Maar dat had ik er voor over.
Ik wens Ben daar mee succes. Vr gr Cees.
Onderwerp is gesloten.
Minder
Meer
03 nov 2014 13:06 #47699
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Philips LX444 emLX422 afstemschalen.
Hoi Ben,
Heel jammer dat je er geen schik meer van hebt.
Groeten Willem
Heel jammer dat je er geen schik meer van hebt.
Groeten Willem
Onderwerp is gesloten.