Skip to main content
Algemeen

waarde voor de verzekering van een radio erfstuk

Meer
05 nov 2013 13:37 - 05 nov 2013 13:37 #37972 door Bert Kn
Bij de meeste verzekeraars ben je met de inboedel verzekering al klaar.
Ik zelf heb de vraag bij mijn verzekeraar destijds uitgezet toen ik mijn eerste jukebox aanschafte.
En ja ook jukeboxen en andere oude apparatuur vielen daar onder.
En dan hebben we het over andere prijzen nou ik kan je vertellen dat er nog wel een jukeboxje of twee bij konden gezien het max. bedrag voor audio apparatuur binnen de boedel verzekering.
De Jukeboxfanaat geeft ieder jaar een waarde lijst uit waar de meeste verzekeringen zich aan houden.
Wel is het denk ik zaak dat je weet en aan kunt geven wat de waarde is : uitroeptek .

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 05 nov 2013 13:37 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc
  • [Marc]
Meer
05 nov 2013 09:12 #37965 door Marc
Beantwoord door Marc in topic waarde voor de verzekering van een radio erfstuk
Goedenmorgen ,

Even mijn toestel die ooit uit een schuur is gekomen en daar heel lang heeft gestaan .

En nog een foto van een speaker die erbij past/kan

Grt Marc

Meer
04 nov 2013 23:54 #37963 door pietje b
Beste,

Uiteraard sterkte met het verlies va je vader. Ongeacht hoe lang geleden.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat bi inbraak een inbreker eerder met je pc laptop en led tv aan de wandel gaat. maar goed wat als hij de door jou gekoesterde radio stuk gooit bij overhoop halen woning. Brand
Of een kind komt spelen en er vliegt een bal door de kamer.

Er zijn mogelijkheden om een erfstuk of inboedel extra te verzekeren. wat voor waarde hebben b.v. vakantie foto''s je kan bij sommige verzekeraars vooraf laten bepalen een bedrag voor emotionele waarde Denk aan kunstenaars die kunstwerken hebben staan die in princiepe alleen de waarde van material hebben. collectie of verzameling.

Door de regel is het zo dat wanneer je een bepaald stuk bezit van vervangings waarde € 200,- vandaag zoeken vandaag vinden je door de regel € 200,- kan claimen.
is het een stuk waar je dan even naar moet zoeken en beurzen moet gaan af struinen je de waarde maal 3 mag vermenigvuldigen. Dit is een regel die stamt uit de tijd dat er nog geen internet was.
Je hebt een oude auto waar geen nieuwe deur meer voor te koop is dan mag de oorspronkelijke nieuw waarde maal 3

Heb jij je inboedel verzekerd tegen nieuw waarde kom je mogelijk weer voor andere verassingen.

Geniet van dit erf stuk wat morgen komt weet niemand.

groet Piet

Meer
04 nov 2013 23:39 #37962 door MauriceH
Raad aan éérst de voorwaarde in je bestaande verzekering na te zien!

9.9999 van de 10.0000 staat daarin dat je goederen in je huis reeds al zijn verzekerd.
Ook dergelijke verzamelstukken.
Wel even documenteren.
Mijn verzekering die ik speciaal daarover heb benaderd valt mijn verzameling gewoon onder de dekking.

Alleen bij schilderijen van over de ton is het zinvol je extra te verzekeren.

Als je al besluit je toestel apart te verzekeren dan moet je deze laten taxeren.
EN wel jaarlijks laten updaten dat document.
Vervolgens ga je uitrekenen wat je over 20 jaar kwijt bent aan extra kosten tov de waarde van dat toestel.
inclusief taxatie kosten. Is een dure verzekering.

Tevens als de brand uitbreekt en je krijgt je 500 euro voor dat toestel-
ga je ooit een andere kopen??
Niet, nooit
Waarom
Omdat het nooit dát toestel zal worden wat het erfstuk inhoud, zal dan altijd een toestel zijn wat gezegd wordt hij léék op deze.
Maar blijft niet het toestel waar je familie met de vingers aan gezeten heeft,

Kortom
Zinloos mijn idee aan verzekeren van je verzameling.
Zinvoller zelf geld apart te zetten maandelijks- of eenvoudig verlies nemen, pech hebben.

Verzekeringen zijn bedoelde die het doel hebben NIET uit te keren cq zo min mogelijk
dan wel er onderuit proberen te komen. Dan wel de premies na claimen te verhogen, houd rekening met eigen risico's.
Dan nog als blijkt onder verzekerd te zijn en krijg je zoveel % .
STel boedel verzekering is 15000 verzekerd, je fiets van 600,- is pleite,
Blijkt dat je boedel heden nu 25000 wordt in geschat, ben je onder verzekerd.
EIgen risico van 500,- krijg je dus een 10,- van de verzekering.
Of je hebt je premies zo hoog staan dat na optellen over de jaren je zelf 3x een nieuwe fiets had kunnen kopen als je de centen zelf weg had gezet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ouwe Schipper

Meer
04 nov 2013 23:11 - 04 nov 2013 23:15 #37960 door Huub
Neem de radio met luitspreker
een keer mee naar KUNS en KITS
Dan hoor je in ieder geval een zeer prettige prijs
ALTIJD wel . Maar om iets te verkopen Daar moet je
Met ze,n tweejen voor zijn .Het is Huidige data prijs
Wat er geboden word . 150.E.? tezamen
Huub
Laatst bewerkt 04 nov 2013 23:15 door Huub.

Meer
04 nov 2013 21:47 - 04 nov 2013 21:52 #37958 door maarten
Voor 100 tot 200 euro wisselen dat soort toestellen wel van eigenaar (minder voor een beschadigde of incomplete sloper zonder buizen, meer voor een toestel waar nauwelijks gebruikte originele buizen inzitten en wat verder keurig is) maar de verzekeringswaarde zou ik toch een stukje hoger zetten want zou je hem moeten terugkopen vind je hem op dat moment nooit voor 200 euro. Spelende staat is bij de prijsbepaling minder belangrijk dan nette en originele staat. Gewoon als sierstuk gebruiken als je zelf geen hobbyist bent, lijkt me een veel beter plan dan hem proberen te laten spelen met altijd het risico op het introduceren van mankementen!
Laatst bewerkt 04 nov 2013 21:52 door maarten.

Gemaakt door Kunena