Algemeen
Saba Fruedenstadt 15 vs Saba Wildbad 11
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
22 apr 2013 04:50 #31236
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Saba Fruedenstadt 15 vs Saba Wildbad 11
Dat stereo zachter speelt is niet de bedoeling, externe speakers lossen dit niet op. Het kan zijn dat 1 pentode deel van de ELL80 niet goed werkt, buis, condensatoren, weerstanden. Of en dat is aannemelijk, de stereo decoder is niet in orde en gezien de gebruikte AF 126 germanium transistoren zou dat heel goeg mogelijk zijn.
Henk
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 apr 2013 21:11 #31221
door Melodia
Beantwoord door Melodia in topic Saba Fruedenstadt 15 vs Saba Wildbad 11
Zo, de Fruedenstadt staat te spelen in mijn eetplaats! heerlijk geluid, oude(re) radio maar ziet er retro uit zonder te antiek, lekker rechthoekig en strak. Zeer tevreden over, kwam van een eerste eigenaar die hem altijd heeft laten spelen op zijn fitness ruimte maar door verhuis naar buitenland weg moest doen en zijn vrouw hem niet mooi vond. Was blij dat hij niet uit de zolder gehaald werd of zo.
Binnenwerk ziet er zeer stoffig uit, maar compleet. Hij speelt wel goed op alle kanalen, magisch oog werkt ook. Moet alleen nog uitvinden wat die 'stereo' knop eigenlijk juist in houdt...als ik hem induw spelen de luidsprekers nog zeer stil, dus ik vermoed dat ik eerst nog externe luidsprekers moet aansluiten of zo.
Verbazend hoe luid hij kan trouwens, mooi vol geluid vult de ruimte goed.
Exterieur is ook zeer goed, alleen bovenaan op de lak een aantal krasjes.
Nu is het wat laat, maar als ik vroeg genoeg thuis ben om daglicht te hebben post ik nog wat foto's van de aanwinst hier.
Binnenwerk ziet er zeer stoffig uit, maar compleet. Hij speelt wel goed op alle kanalen, magisch oog werkt ook. Moet alleen nog uitvinden wat die 'stereo' knop eigenlijk juist in houdt...als ik hem induw spelen de luidsprekers nog zeer stil, dus ik vermoed dat ik eerst nog externe luidsprekers moet aansluiten of zo.
Verbazend hoe luid hij kan trouwens, mooi vol geluid vult de ruimte goed.
Exterieur is ook zeer goed, alleen bovenaan op de lak een aantal krasjes.
Nu is het wat laat, maar als ik vroeg genoeg thuis ben om daglicht te hebben post ik nog wat foto's van de aanwinst hier.
07 apr 2013 14:04 #30607
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Saba Fruedenstadt 15 vs Saba Wildbad 11
Helemaal gelijk, Henk dus :banghead: :banghead:
Henk van 't Kruis
07 apr 2013 13:45 #30606
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Saba Fruedenstadt 15 vs Saba Wildbad 11
Hallo Melodia.
Welkom op het forum.
Ik sluit me bij Henk aan en zou ook voor de Freudenstadt gaan.
Welkom op het forum.
Ik sluit me bij Henk aan en zou ook voor de Freudenstadt gaan.
Mvg.
Bert
07 apr 2013 13:44 #30605
door Melodia
Beantwoord door Melodia in topic Saba Fruedenstadt 15 vs Saba Wildbad 11
dag Hkruis (vreemde naam overigens, erg 'Duits'
)
Had mijn naam ingegeven bij het aanmelden, maar die is dus 'Stan'
Bedankt voor je antwoord, kan ik zeker iets mee.
Had mijn naam ingegeven bij het aanmelden, maar die is dus 'Stan'
Bedankt voor je antwoord, kan ik zeker iets mee.
07 apr 2013 13:33 #30604
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Saba Fruedenstadt 15 vs Saba Wildbad 11
Hallo Melodia,
Het is prettig als je bij een bericht ondertekend met je werkelijke naam. Weten we gelijk hoe we je aan kunnen spreken. In ieder geval welkom hier.
Het is moeilijk te vergelijken, de Freudenstadt is een stereo radio en de Wildbad een mono toestel.
Persoonlijk zou ik voor de Freudenstadt gaan, Mooiere en uitgebreidere eindtrap, ECC83 als voorversterker.
De buizen zijn iets lastiger maar goed te verkrijgen. technische ruimschoots de meerdere van de Wildbad, hoewel deze ook een heel behoorlijk geluid heeft.
De Freudenstadt was destijds ook behoorlijk duurder van de Wildbad.
Het is prettig als je bij een bericht ondertekend met je werkelijke naam. Weten we gelijk hoe we je aan kunnen spreken. In ieder geval welkom hier.
Het is moeilijk te vergelijken, de Freudenstadt is een stereo radio en de Wildbad een mono toestel.
Persoonlijk zou ik voor de Freudenstadt gaan, Mooiere en uitgebreidere eindtrap, ECC83 als voorversterker.
De buizen zijn iets lastiger maar goed te verkrijgen. technische ruimschoots de meerdere van de Wildbad, hoewel deze ook een heel behoorlijk geluid heeft.
De Freudenstadt was destijds ook behoorlijk duurder van de Wildbad.
Henk van 't Kruis