Algemeen
Nieuwe Philips Philetta
30 nov 2012 12:22 #24793
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Nieuwe Philips Philetta
Nog wat aanvullend onderzoek levert op dat in elk geval de ORD7300 maar waarschijnlijk de hele reeks inkoop uit China is en gebouwd wordt bij dezelfde mij verder onbekende OEM die ook dockingstations zoals de DCB852 fabriceert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 nov 2012 03:28 - 30 nov 2012 03:37 #24781
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Nieuwe Philips Philetta
Een beetje rondsnuffelen leert dat Philips een wat grotere retro-reeks heeft uitgebracht (waaronder ook modellen zonder DAB trouwens):
OR7000
OR7200
ORD2100B
ORD2100C
ORD7100C
ORD7100R
ORD7300
Allemaal te vinden inclusief brochures en plaatjes door het model in te geven op de Philips supportsite.
Ik vind deze toestellen opzich wel grappig als opzichzelfstaande modellen. Een exacte remake zoals in 1982 met de lentebode is gedaan, kan leuk zijn maar slaat naar mijn idee niet erg aan.
P.S. Of een remake van een Snoek wel kan, weet ik niet. Op een relevant forum las ik laatst een discussie over wat een Citroën tot een Citroën maakt. Een combinatie van evolutie en revolutie zowel in design als in techniek was een beetje de conclusie (TA-DS-CX-XM-C6 en GS-BX-Xantia-C5 zijn leuke rijtjes, en de unieke Eend die maar niet dood wilde ondanks de Dyane en de Visa). Een stap terug inpassen zou wel eens heel erg moeilijk kunnen zijn, wat de curieuze recente reeks DSx-modellen ook bewijst die ik wel omschreven heb gezien als gepimpte instapmodellen of Peugeot's.
Zo'n discussie zie ik nog niet zo snel gevoerd worden over een Philipsradio (of over radio's van de meeste grote merken) aangezien eigenlijk alles wel in het modellengamma past. Lijkt me eigenlijk wel interessant om te vernemen of ik dat goed zie, of dat er toch dingen zijn die een Philips echt tot een Philips maken en die door de jaren heen zijn blijven opgaan.
P.P.S. Mijn favoriet qua combinatie van design en techniek was een paar jaar geleden de Citroën C-Métisse, maar die zal wel nooit uitgebracht worden. Er zijn gelukkig meer modellen met fraaie lijnen.
P.P.P.S. Of DAB echt toekomst heeft en of we daarop moeten hopen? Geen ruis, maar wel uitvallen, gorgelen (geen graceful degradation dus) en als de ontvangst goed is alsnog compressieartefacten. Overslaan en wachten op de opvolger lijkt me een realistische optie, wat bij DVB(-T) misschien ook wel een idee was geweest.
OR7000
OR7200
ORD2100B
ORD2100C
ORD7100C
ORD7100R
ORD7300
Allemaal te vinden inclusief brochures en plaatjes door het model in te geven op de Philips supportsite.
Ik vind deze toestellen opzich wel grappig als opzichzelfstaande modellen. Een exacte remake zoals in 1982 met de lentebode is gedaan, kan leuk zijn maar slaat naar mijn idee niet erg aan.
P.S. Of een remake van een Snoek wel kan, weet ik niet. Op een relevant forum las ik laatst een discussie over wat een Citroën tot een Citroën maakt. Een combinatie van evolutie en revolutie zowel in design als in techniek was een beetje de conclusie (TA-DS-CX-XM-C6 en GS-BX-Xantia-C5 zijn leuke rijtjes, en de unieke Eend die maar niet dood wilde ondanks de Dyane en de Visa). Een stap terug inpassen zou wel eens heel erg moeilijk kunnen zijn, wat de curieuze recente reeks DSx-modellen ook bewijst die ik wel omschreven heb gezien als gepimpte instapmodellen of Peugeot's.
Zo'n discussie zie ik nog niet zo snel gevoerd worden over een Philipsradio (of over radio's van de meeste grote merken) aangezien eigenlijk alles wel in het modellengamma past. Lijkt me eigenlijk wel interessant om te vernemen of ik dat goed zie, of dat er toch dingen zijn die een Philips echt tot een Philips maken en die door de jaren heen zijn blijven opgaan.
P.P.S. Mijn favoriet qua combinatie van design en techniek was een paar jaar geleden de Citroën C-Métisse, maar die zal wel nooit uitgebracht worden. Er zijn gelukkig meer modellen met fraaie lijnen.
P.P.P.S. Of DAB echt toekomst heeft en of we daarop moeten hopen? Geen ruis, maar wel uitvallen, gorgelen (geen graceful degradation dus) en als de ontvangst goed is alsnog compressieartefacten. Overslaan en wachten op de opvolger lijkt me een realistische optie, wat bij DVB(-T) misschien ook wel een idee was geweest.
Laatst bewerkt 30 nov 2012 03:37 door maarten.
29 nov 2012 23:59 - 30 nov 2012 00:04 #24777
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nieuwe Philips Philetta
KLH kan ik nog van boxen die erg goed neutraal en transparant konden klinken.
Begin jaren '80 gedemonstreerd gekregen. Mooi en goed afgewerkte boxen.
Die Philips digitale radio met retro uiterlijk (wat ik overigens nix vind) zal best
wel goed kunnen klinken in een betrekkelijk kleine ruimte.
Hi Fi zou ik dat niet willen noemen.
Voor het uiterlijk zou ik eerder geneigd zijn een simpele DAB ontvanger in een
oude radio kast in te bouwen.
Origineel doek kast en knoppen dus. Een totaal verprutste en ver trimde radio
met nog een mooi uiterlijk zou daarvoor dan dienst kunnen doen.
Dan heb je echt een retro radio met een nieuwe techniek.
Overigens denk ik wel dat DAB wel toekomst kan hebben.
Het heeft veel meer te bieden dan de analoge kabel FM ontvangst.
Geen gekraak en ruis en heeeel veeeel radio stations.
Een hele ruime keus in vele soorten muziek.
Zelf kies ik meer voor een internet radio, die d.m.v Wi Fi verbinding, zonder
kabel overal in je huis en tuin kunt laten spelen.
Vr gr Cees.
Begin jaren '80 gedemonstreerd gekregen. Mooi en goed afgewerkte boxen.
Die Philips digitale radio met retro uiterlijk (wat ik overigens nix vind) zal best
wel goed kunnen klinken in een betrekkelijk kleine ruimte.
Hi Fi zou ik dat niet willen noemen.
Voor het uiterlijk zou ik eerder geneigd zijn een simpele DAB ontvanger in een
oude radio kast in te bouwen.
Origineel doek kast en knoppen dus. Een totaal verprutste en ver trimde radio
met nog een mooi uiterlijk zou daarvoor dan dienst kunnen doen.
Dan heb je echt een retro radio met een nieuwe techniek.
Overigens denk ik wel dat DAB wel toekomst kan hebben.
Het heeft veel meer te bieden dan de analoge kabel FM ontvangst.
Geen gekraak en ruis en heeeel veeeel radio stations.
Een hele ruime keus in vele soorten muziek.
Zelf kies ik meer voor een internet radio, die d.m.v Wi Fi verbinding, zonder
kabel overal in je huis en tuin kunt laten spelen.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 30 nov 2012 00:04 door Cees. Reden: Nog tekst er bij geschreven.
29 nov 2012 23:40 - 29 nov 2012 23:43 #24776
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Nieuwe Philips Philetta
Hoi,
Ik hoef zo'n ding ook niet, en zeker niet met DAB. Als er nu nog internetradio in had gezeten... :radio:
Maar ik vind het juist wel leuk dat men zijn/haar waardering voor de oude modellen tot uitdrukking brengt door bepaalde elementen in moderne vormgeving terug te laten komen.
Persoonlijk vind ik wel dat de vormgeving wat aan de veilige en neutrale kant is gebleven: ik had er nog wat meer elementen van de oude Philetta in aangebracht.
Maar uiteraard gaat er 'niks' boven een echte Philetta!
Groeten van Marcel
Ik hoef zo'n ding ook niet, en zeker niet met DAB. Als er nu nog internetradio in had gezeten... :radio:
Maar ik vind het juist wel leuk dat men zijn/haar waardering voor de oude modellen tot uitdrukking brengt door bepaalde elementen in moderne vormgeving terug te laten komen.
Persoonlijk vind ik wel dat de vormgeving wat aan de veilige en neutrale kant is gebleven: ik had er nog wat meer elementen van de oude Philetta in aangebracht.
Maar uiteraard gaat er 'niks' boven een echte Philetta!
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 29 nov 2012 23:43 door Marcel L.
29 nov 2012 22:56 - 29 nov 2012 23:14 #24775
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Nieuwe Philips Philetta
Het kan natuurlijk beter
de hedendaagse Tivoli Radio tafelmodel model one
ging vroeger onder de naam KLH model twenty one
en ziet er echt niet verkeerd uit het kan wel dus
de ontwerper van KLH was Henry Kloss
zie Wikipedia
en.wikipedia.org/wiki/Henry_Kloss
en later is KLH over gegaan in Tivoli ook van Henry Kloss
KLH was vroeger ook een duur merk maar toen de verkoop in de states
Het design is bijna hetzelfde gebleven
Mvg René Daemen
Foto 1 KLH model 21
Foto 2 Tivoli model one
de hedendaagse Tivoli Radio tafelmodel model one
ging vroeger onder de naam KLH model twenty one
en ziet er echt niet verkeerd uit het kan wel dus
de ontwerper van KLH was Henry Kloss
zie Wikipedia
en.wikipedia.org/wiki/Henry_Kloss
en later is KLH over gegaan in Tivoli ook van Henry Kloss
KLH was vroeger ook een duur merk maar toen de verkoop in de states
Het design is bijna hetzelfde gebleven
Mvg René Daemen
Foto 1 KLH model 21
Foto 2 Tivoli model one
René Daemen
Laatst bewerkt 29 nov 2012 23:14 door Rene Daemen.
29 nov 2012 22:38 #24773
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Nieuwe Philips Philetta
Hoi René,
Dit soort dingen zie ik ook niet zitten om voor mezelf te gaan kopen.
Het zou misschien kunnen als relatiegeschenk dus als aandenken.
Een I pod of de computer op een radio aansluiten is totaal niet verkeerd.
Je maakt een radio of versterker er wat veelzijdiger mee.
Als het goed werkt is het toch prima.
Dat een niet zo ouderwetse CD speler heel goed kan op een meer dan 50 jaar oude versterker heb ik pas ook kunnen ervaren.
Groet Frank
Dit soort dingen zie ik ook niet zitten om voor mezelf te gaan kopen.
Het zou misschien kunnen als relatiegeschenk dus als aandenken.
Een I pod of de computer op een radio aansluiten is totaal niet verkeerd.
Je maakt een radio of versterker er wat veelzijdiger mee.
Als het goed werkt is het toch prima.
Dat een niet zo ouderwetse CD speler heel goed kan op een meer dan 50 jaar oude versterker heb ik pas ook kunnen ervaren.
Groet Frank