Hoe was het op de NVHR-beurs in Driebergen?
- brcf01
- [brcf01]
-
Johannes schreef : Beste forumfotografen,
Bedankt voor jullie mooie reportage. Het geeft een mooi beeld weer van hetgeen ik na de eerste NVHR-dag in april al een beetje bang voor was: het niveau van de aangeboden spullen.
Komt het nu door die zogenaamde crisis dat de beurzen steeds kleiner van omgang zijn en er veel minder leuke artikelen worden aangeboden dan in voorafgaande jaren? Of komt het omdat ik al 20 jaar de NVHR-dagen bezoek en een beetje gewend ben geraakt aan de zelfde hoeveelheid overtollige rommel die steeds weer opnieuw op de tafels ligt.
Ik denk dat laatste. Ik bezoek de beurzen alleen nog voor de sociale contacten. Alleen was ik zaterdag helaas verhinderd. Ik moest een toilet vervangen en de oude naar het grof vuil van de gemeente brengen.
Alleen was mijn huisdier het daar niet mee eens:
Ik had deze keer niets op mijn verlanglijstje en ben ik niet naar de beurs gegaan. Vandaar dat ik het deze keer met de foto's moest doen, waarvoor dank :smilythumb:
Hoi Hans.
Wellicht heb je gelijk.
Enkele jaren geleden ben ik als introducee wel eens mee geweest en vond
het aanbod toen veel indrukwekkender.
Behalve diverse mensen helpen om spullen over te hevelen, zowel op de
heen als terugweg, had ik geen echt doel dit keer.
Ik vond alleen nog een platenkoffer met een harmonica er in. Altijd handig.
Ik ben ook wel tevreden met wat ik thuis heb staan eigenlijk. Er hoeft niet
zoveel meer bij. Verder liggen er wat plannetjes buiten de beurs om, met
vrienden.
Dus ga ik voor de sociale contacten die dit keer veelvuldig en ook zeer
positief en vriendelijk waren.
En daarbij heb ik zowel jou Hans, als Maarten gemist.
Maar wel een leuke foto van je dagtaak!
:thumbsup:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
HiFiGN schreef : Met de iPhone wat impressies gemaakt.
Ik hou wel van de manier hoe hij fotografeert in de vorm van snap shots.
Zoals je vroeger een 1000ASA film had.
Zo'n 1000ASA filmpje had beslist wel wat! Ik vind ook de min of meer terloopse fotografie, waar jij je van bedient, ook wel bekoorlijk. Het gaat niet speciaal om compositie of techniek, maar puur om indrukken vast te leggen. En dat heeft ook wel wat, vind ik.
Groeten,
Piet.
Door drukte respectievelijk toeval moest ik voor plan C gaan (plannen A en B waren beide andere fotolocaties). Volgende keer zal ik waarschijnlijk weer gewoon een tafel bezetten (nog genoeg spullen die de deur uit mogen).
Bedankt voor jullie mooie reportage. Het geeft een mooi beeld weer van hetgeen ik na de eerste NVHR-dag in april al een beetje bang voor was: het niveau van de aangeboden spullen.
Komt het nu door die zogenaamde crisis dat de beurzen steeds kleiner van omgang zijn en er veel minder leuke artikelen worden aangeboden dan in voorafgaande jaren? Of komt het omdat ik al 20 jaar de NVHR-dagen bezoek en een beetje gewend ben geraakt aan de zelfde hoeveelheid overtollige rommel die steeds weer opnieuw op de tafels ligt.
Ik denk dat laatste. Ik bezoek de beurzen alleen nog voor de sociale contacten. Alleen was ik zaterdag helaas verhinderd. Ik moest een toilet vervangen en de oude naar het grof vuil van de gemeente brengen.
Alleen was mijn huisdier het daar niet mee eens:
Ik had deze keer niets op mijn verlanglijstje en ben ik niet naar de beurs gegaan. Vandaar dat ik het deze keer met de foto's moest doen, waarvoor dank :smilythumb:
Gisteren was het voor mij een leuke en interessante beurs. Mijn onderdelenvoorraad heeft een beste impuls gehad, en dat voor heel schappelijke prijzen. Nieuwe goede Panasonic elco's kunnen scoren, die in mijn dagelijkse werk méér dan welkom zijn.
Ook diverse Philips mosterd c's kunnen scoren, o.a. van de altijd "op" waarden (47nF):smilythumb:
Diverse buizen gevonden, waaronder een zo goed als nieuwe C443. Dat was wel de vondst van de dag. Ook bij een prachtig restauratieobject staan kijken. Een schitterende en zo te zien eerlijke Nederlandse Fuga (898A), een echte mastrodont. Ik ben benieuwd wie ze uiteindelijk heeft gekocht, en ik hoop dat de radio met historisch besef wordt gerestaureerd.
Het aanbod was minder dan gebruikelijk, dit heeft ook te maken met de zomer natuurlijk.
Wellicht zou het een goed plan zijn, om de beurs voortaan 3 in plaats van 4 keer per jaar te houden. In de zomer ligt de hobby toch op een laag pitje...
Groet,
Nico.
Nico H
HiFiGN schreef : Hoi Piet
Zoals gebruikelijk weer perfecte foto's en dus een uitstekende
camera. Toch wel opmerkelijk gezien zijn compactheid, wat uiteraard
een groot voordeel is.
Vindt je hem zelf ook goed bevallen (je zei dat je een beetje keuze
in camera's had thuis)?
De camera (Fuji X10) bevalt inderdaad prima, alleen is het toch wel wennen met foto's maken. De compactheid mag je niet verwarren met dat de camera eenvoudiger is in de bediening. Ja er zit een automatische stand op, maar je kan ongelofelijk veel instellen. Niet allemaal even nuttig of zinvol, maar er zitten wel enkele heel interessant features op, die ik nog allemaal moet leren op een goede manier te gebruiken.
Het grote gemak is wel dat de camera klein en licht is en dus makkelijk om mee te nemen.
Paul Huf zei wel eens (toen hij met een Minox camera verscheen) dat
goede foto's niet afhankelijk is van de camera, maar van de fotograaf.
Dat is ook zo. Het is niet de camera die de kwaliteit van de foto bepaalt, maar de fotograaf. Alleen kan de techniek wel helpen om ook onder lastige omstandigheden goede foto's te maken.
Over het aanbod op de beurs. Ja ziet duidelijk wel een verschuiving van aangeboden artikelen. Tien jaar geleden (toen ik lid werd) was het bijna allemaal buizenradio's wat de klok sloeg.
Groeten,
Piet.