Nieuws
Over modding gesproken... Philips TX594U "Hondje"
25 okt 2021 22:41 #92736
door henkk
Beantwoord door henkk in topic Over modding gesproken... Philips TX594U "Hondje"
Ja,stom geluk dat die buis nog niet geknald is,wat een uilskuikens......
Henk
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 okt 2021 22:34 #92735
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Over modding gesproken... Philips TX594U "Hondje"
Ik vraag me af of die buis aan de voorkant nog ondersteund wordt. Zo te zien hangt hij aan de afbuigspoelen en daarmee aan de hals. Erg link.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
25 okt 2021 20:29 #92733
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Over modding gesproken... Philips TX594U "Hondje"
Mwah. Ik had een vervangen MW22-16 die ik weer heb rejuvenated. Geregenereerd. Moet nog kijken of dat is gelukt maar ik heb nog geen inspiratie gehad voor mijn TX400U. Die buis heeft sluiting tussen kathode en Wehnelt. Redelijk fataal...
Tjerk, 9ZZ
25 okt 2021 19:47 #92732
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Over modding gesproken... Philips TX594U "Hondje"
De originele kast zit er al bij, dus dat is het probleem niet.
De buis zou ik trouwens ook niet persé vervangen. Als dit een modificatie uit de jaren '50 zou zijn, is er op die manier ook gewoon naar gekeken.
Anders wordt het als het toestel recenter verknutseld is om het makkelijker te verkopen. En als de buis op is, wordt de beslissing om er een originele buis in te zetten sowieso makkelijker.
De buis zou ik trouwens ook niet persé vervangen. Als dit een modificatie uit de jaren '50 zou zijn, is er op die manier ook gewoon naar gekeken.
Anders wordt het als het toestel recenter verknutseld is om het makkelijker te verkopen. En als de buis op is, wordt de beslissing om er een originele buis in te zetten sowieso makkelijker.
Minder
Meer
25 okt 2021 09:09 #92720
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Over modding gesproken... Philips TX594U "Hondje"
een originele lege kast vinden gaat een lastige worden vrees ik. Je weet nooit
25 okt 2021 07:03 #92719
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Over modding gesproken... Philips TX594U "Hondje"
Aparte beun. Zeker een MW31-24 ingeprakt ipv. MW22-16 à la TX400U.
Alweer van MP verdwenen... Kan hem althans niet meer vinden.
Alweer van MP verdwenen... Kan hem althans niet meer vinden.
Tjerk, 9ZZ